Формула 1 ще търси решения за притесненията за новите двигатели

На вчерашното си заседание Комисията за Формула 1 към Международната автомобилна федерация (ФИА) взе няколко ключови решения, които ще има пряко отношение към сезон 2025 и правилата, които ще бъдат въведени догодина.

По правилата за настоящата кампания бяха приети няколко промени. Най-важните от тях са свързани с Гран При на Монако, закрития парк и случаите, в които каргото на тимовете се бави при състезания извън Европа. По-рано тази година подобни проблеми срещнаха няколко отбора, чието оборудване пристигна със закъснение за Гран При на Китай и те получиха специално разрешение да нарушат вечерния част в четвъртък, за да подготвят колите си.

Комисията направи финални модификации във връзка с въвеждането на задължителни две спирания в бокса в състезанието в Княжеството, което цели да направим надпреварата по-интересна и динамична. Промените в правилата за закрития парк се свързани с използването или не на охладителните системи от страна на пилотите.

Люис Хамилтън не е фен на едно нововъведение във Формула 1

Други промени, които бяха промени, засягат финансовите правила и в частност допълнителните разходи, които са свързани с влизането на нови отбори. Това се прави с оглед отбора на Кадилак, който в момента прави по-сериозни разходи в подготовката си за дебюта си догодина.

Кадилак ще представи проекта си за Формула 1 в Маями

Проблемът със запалването на тревата, който чувствително засегна уикенда за Гран При на Япония, също беше коментиран. Отборите се разбраха да потърсят алтернативен материал, от който да изграждат планките на подовете си, за да се образуват по-малко искри, които да възпламеняват тревните покрития около пистите. Отделно беше дискутирана и възможността въпросните тревни площи да бъдат третирани, за да станат по-устойчиви на подпалване.

Във връзка с правилата за 2026 година Комисията дискутира принципна идея за промени на разпределението на мощността между двигателите с вътрешно горене и хибридната система. Отделно бяха обсъдени и финансовите проблеми, които могат да бъдат изпитани от даден производител, чийто мотор е или прекалено слаб, или прекалено ненадежден. Всички тези теми ще бъдат дискутирани по-задълбочено от специалисти в съответните Съветни групи.

Формула 1 подготвя голяма промяна в правилата за новите двигатели

Комисията също така получи и подробен доклад за срещата, която се проведе между ФИА, ФОМ и производителите на двигатели в Бахрейн преди седмица. На нея беше постигнато съгласие, поне засега, спортът да не се връща към V10 моторите.

Автомобилните производители са срещу V10 моторите

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти