Автомобилните производители, които участват във Формула 1 са против идеята на президента на ФИА Мохамед бин Сулайем световният шампионат да се върне към V10 двигателите. Това стана ясно на срещата в Бахрейн вчера, която събра впечатляващо количество шефове.
ФИА проведе конструктивна дискусия за бъдещето на Формула 1
Домакин на срещата беше Бин Сулайем и в нея участваха представители на автомобилните компании, които доставят задвижващи системи във Формула 1. В дискусията се включи шефът на Ауди Гернот Дьолнер, президентът на Хонда HRC Коджи Ванатабе, който специално долетя от Япония за срещата, а главният изпълнителен директор на Мерцедес Оля Калениус се включи дистанционно от Щутгарт.
Пиастри поведе под прожекторите в Бахрейн, Макларън с убийствено предимство
Както и се очакваше, първите, които се обявиха против V10 моторите се оказаха Ауди и Хонда, като представителите им обясниха, че точно правилата за 2026 година са причината двете компании да участват във Формула 1. Това се оказа напълно достатъчно за охлаждането на дискусията и да предреши изхода й.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър определи срещата като „искрена и резултатна“ и обясни, че всъщност президентът на ФИА е събирал информация за това какви трябва да са двигателите от следващото поколение, което ще се използва във Формула 1.
Ферари показа големите подобрения за Гран При на Бахрейн
За 2026 година няма как да бъдат променени правилата за задвижващите системи, същото важи и за 2028, а за да има промени преди края на 2031, идеята трябва да получи подкрепата на четири от шестте доставчици на задвижващи системи. Засега обаче няма общ фронт на четири от производителите на мотори.
Хорнър потвърди, че част от дискусията е било и създаването на механизъм, който да не позволи повторение на сезон 2014, когато задвижващата система на Мерцедес се оказа много по-добра от тези на останалите доставчици.
Снимки: Gettyimages