Вход / Регистрирай се

Формула 1 подготвя голяма промяна в правилата за новите двигатели

Според информация на The Race на заседанието на Комисията за Формула 1 към Международната автомобилна федерация (ФИА), което ще се проведе идната седмица, ще се дискутира важна промяна по задвижващите системи, които ще бъдат въведени в спорта догодина.

Новите правила за двигателите предвиждат равно разпределение на мощността между двигателя с вътрешно горене и хибридната система, която ще бъде с мощност от 350 kW. Част от прозводителите обаче се оплакаха, че регенерацията на електрическата енергия не е толкова ефективна, колкото във ФИА са се надявали и това създава проблеми на пистите с по-дълги прави като Баку и „Монца“.

Автомобилните производители са срещу V10 моторите
Автомобилните производители са срещу V10 моторите

В симулациите на тези трасета зарядът в батерията е свършвал в средата на правите, което е водело до рязка загуба на мощност, което пък би създало предпоставки за сериозни инциденти. Именно поради тази причина Комисията за Формула 1 ще дискутира една промяна в правилата за следващия сезон.

Формула 1 допълнително ще оптимизира календара
Формула 1 допълнително ще оптимизира календара

Идеята е в квалификациите хибридната мощност да бъде запазена на 350 kW, но в състезанията тя да бъде намалена на 200 kW. По този начин ще се гарантира, че зарядът в батериите няма да се изразходва толкова бързо, което би трябвало да помогне за по-постоянното представяне на задвижващите системи. При активацията на атакуващия режим, което ще се случва ръчно от всеки пилот, мощността на хибридната система ще продължи да бъде 350 kW.

ФИА проведе конструктивна дискусия за бъдещето на Формула 1
ФИА проведе конструктивна дискусия за бъдещето на Формула 1

„Това, което ние искаме да избегне, е ситуация, в която даден пилот започва да кара по инерция в средата на правата, за да регенерира електрическа енергия. Това ще ядоса пилотите и ще бъде лошо за самите състезания. ФИА разполага с цялата информация, а да се чака до началото на следващата година, за да се направи нещо, ще бъде прекалено късно. Все още имаме осем месеца, в които да реагираме“, коментира ръководителят на Ред Бул Кристина Хорнър.

Нов слух: Ред Бул иска да продължи да работи с Хонда
Нов слух: Ред Бул иска да продължи да работи с Хонда

Малко по-различно мнение сподели шефът на Мерцедес Тото Волф, който заяви, че не трябва да има подобни догадки какво ще се случи. По думите на австриеца спортът не трябва да прави такива промени, които бих се приложили сравнително бързо, без да се знае какво ще е реалното представяне на новите двигатели.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички