Има ли заповеди от бокса в Хюндай в полза на Нювил?

Световният шампион за 2019 година Ойт Танак успя да вдигне допълнително напрежението в хода на вчерашния ден на рали „Централна Европа”, като обясни, че е получавал съобщения от шефа на Хюндай Сирил Абитебул, свързани с темпото му. Танак остана единственият съперник на съотборника си Тиери Нювил в битката за световната титла и белгиецът стартира предпоследния кръг от WRC с аванс от 29 точки, което означаваше, че ако вземе с 2 точки повече от естонеца, титлата е негова.

В петък състезанието вървеше идеално за Нювил, който догони ранния лидер Себастиен Ожие (Тойота) и го изпревари, за да завърши деня с аванс от 6,4 секунди пред французина и на 7,8 секунди пред Танак.

Ожие начело в края на съботния ден на рали "Централна Европа", Нювил е 4-ти

Но в първата съботна отсечка – 20-километровата „Гранит унд Валд”, където екипажите бяха посрещнати от мокър асфалт, мъгла и постоянно сменящо се ниво на сцепление, ситуацията се промени. Танак записа първо време и заличи 7,3 секунди от аванса на Нювил, който остана пети в етапа, а това изведе Ойт на второ място в класирането, на половин секунда зад водача.

Ожие отново излезе начело в рали „Централна Европа”

На Сирил не му хареса времето ни в първата скоростна отсечка и започнахме да получаваме съобщения – обясни в обедната сервизна зона Танак. – Във втория етап ние заложихме на по-сигурното каране, но след това отново атакувахме.”

Нювил почти успя да удвои аванса си в рали „Централна Европа”, Грязин води в WRC2

Малко по-късно, след края на съботните етапи, когато ситуацията в класирането вече беше съвсем различна, Танак даде допълнителни обяснения.

„Това започна още вчера (петък) – обясни Ойт. – След отпадането на Андреас Микелсен, за тима стана трудно да балансира между плана за повече точки и битката за победата. И съм сигурен, че на шефовете на тима им е било трудно да решат как да действат."

Танак: Моят приоритет е титлата при производителите

Всъщност, развитието на рали „Централна Европа” се погрижи за проблемите на Абитебул – в последната сутрешна отсечка Нювил записа две излитания от пътя и загуби над половин минута. Това прати белгиеца на 4-о място в класирането, Танак остана втори зад Ожие, който се върна на първото място. От този момент Сирил вече беше категоричен, че Ойт трябва да преследва Ожие.

Ето какво трябва да направи Нювил, за да спечели титлата още днес

Но Абитебул отрече, че е налагал заповеди от бокса на Танак, както и че е искал от него да намали темпото в първите съботни отсечки. Французинът обясни, че Ойт сам преценява колко риск да поема по етапите, както и че очаква от двамата си пилоти в челото да атакуват сериозно, за да се борят с Тойота за големите точки.

Росел приключи с битката за титлата в WRC2

В края на вчерашния ден, когато се раздават първите точки Себастиен Ожие и Елфин Еванс донесоха на Тойота първо и трето място, а Танак и Нювил – второ и четвърто за Хюндай. Днес има отделно класиране за „Супер неделята” и отделно са точките от пауърстейджа, но Абитебул е изправен пред възможността Тойота да заличи почти напълно изоставането си от 35 точки, което беше факт след „Акрополис”. В рали „Чили” пилотите на Яри-Мати Латвала свиха на 17 точки тази разлика и явно титлата при конструкторите ще се решава в последния кръг в Япония.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти