Заемащият второто място във временното класиране в Световния рали шампионат (WRC) Ойт Танак заяви след края на съботния ден на рали „Централна Европа“, че неговият приоритет остава борбата за титлата при производителите.
Преди състезанието в Австрия, Германия и Чехия Хюндай водеше със 17 точки пред Тойота в битката за титлата, след като в Чили японците съкратиха наполовина пасива си. В същото време Танак изоставаше с 29 пункта от съотборника си Тиери Нювил в битката за пилотска титла, а след грешките на белгиеца днес, авансът му ще бъде стопен с поне 5 точки от съботното класиране.
Ожие начело в края на съботния ден на рали "Централна Европа", Нювил е 4-ти
Това малко или много гарантита, че пилотската титла няма да се реши в рали „Централна Европа“ и битката, поне на хартия, ще продължи и в Япония следващия месец. За Танак обаче не тя ще бъде приоритет в хода на утрешната „супер неделя“.
„Утре ще трябва да продължа да натискам, както го правех досега, ще е важно да спечелим точки утре. Битката при производителите е отворена, а това е моят първи приоритет. Пилотската титла зависи от Тиери и неговото желание. Пилотите на Тойота са много бързи в момента и аз трябва да се справя с тях“, каза Танак.
Нювил пък намекна, че ще заложи на сигурното каране в неделя, за да стигне успешно до финала. Той също така потвърди, че грешка в записките доведе до двете му излитания от пътя в 11-ия етап, които костваха на белгиеца над 30 секунди и три позиции.
„Имахме шанс за по-добър резултат днес, но можеше и да е по-зле. Не очаквахме да води след първия ден на рали, което не е нужно да печелим, но хванахме ритъма и колата работеше добре. Днес беше по-трудно и малка неточност в записките ми коства важни секунди в битката за победата. Загубихме няколко позиции, но все още сме в състезанието. Мисля, че ще трябва да караме бързо в неделя, за да вземем максимално много точки, но определено ще трябва да стигнем до финала“, заяви Нювил.
Ето от какво се нуждае Нювил, за да стане шампион още този уикенд
А шефът на Хюндай Сирил Абитебул призна, че предпочита пилотската титла да не се решава утре, защото това би означавало, че нещо лошо се е случило с Танак, което ще коства на Хюндай в битката с Тойота. Корейците преследват първата си титла при производителите от 2020 година насам и първата си пилотска такава изобщо.
„Ако Тиери го направи, това би означавало, че нещо лошо се е случило с Ойт, а точно сега не искам това. За Тиери целта ще е той да си тръгне с аванс от поне 30 точки пред Себ (Ожие) и ако това се случи, то ние ще сме в добра позиция да контролираме битката за титлата при пилотите в Япония“, обясни бившият ръководител на отбора на Рено във Формула 1.
Снимки: Imago