От Мерцедес посочиха вероятната причина за дисквалификацията на Ръсел
Няколко дни след края на Гран При на Белгия отборът на Мерцедес приключи със своя анализ на състезанието на „Спа“ и по-специално на причината за дисквалификацията на победителя Джордж Ръсел.
Британецът стигна до успеха в Ардените с една доста амбициозна стратегия със само едно спиране в бокса, докато всички негови директни съперници направиха по две. Малко след финала обаче стана ясно, че болидът на Ръсел е по-лек от позволеното в правилника с 1.5 килограма. Напълно очаквано и логично това доведе до дисквалификацията на Ръсел, който загуби една заслужена победа.
Изненада! Дисквалифицираха Ръсел след победата на „Спа”
Почти веднага се появиха теории, че по-голямото износване на гумите във втория стинт, който продължи цели 34 обиколки, плюс липсата на пълна обиколка за прибиране в бокса след финала са водещата причина за това болидът на Ръсел да е по-лек от позволеното. Анализите на Мерцедес се показали, че е имало и други фактори, които са допринесли затова колата да не издържи техническата проверка след финала.
Това ли е причината Джордж Ръсел да загуби заслужената победа в Белгия?
Главният инженер на тима Андрю Шовлин обясни, че по-голямото износване на гумите в по-дълги стинт, плюс по-голямото от очакваното износване на планката, както и по-голямата загуба на тегло от страна на Ръсел са оказали влияние. Той също така отчете, че след квалификацията колите на Ръсел и Люис Хамилтън са били с разлика в теглото от по-малко от 500 грама.
От Мерцедес обясниха защо не предложиха на Хамилтън стратегията на Ръсел
„Беше много разочароващо, особено след това състезание, което той направи от тази по-задна позиция на старта. Точно сега се опитваме да разберем какво точно се случи. Затова ние измерваме теглото на всички отделни компоненти.„Колата може да олекне доста по време на състезанието. Имаме износване на гумите, на планката, на спирачките и консумация на масло. Пилотите също губят тегло. В този случай Джордж загуби доста тегло.„Колите стартираха в еднакво тегло. Люис и Джордж бяха претеглени след квалификацията и колите им бяха в рамките на 500 грама една от друга. Джордж беше единственият, който имаше такъв проблем, а това се дължеше по-голямото износване на гумите. Изглежда изгубихме и повече материал от планката. Ще съберем всички данни и ще видим какво ще можем да подобрим за в бъдеще, защото определено не искаме това да се повтаря“, каза Шовлин.