Джордж Ръсел спечели една феноменална победа в надпреварата за Гран При на Белгия, в която той заложи на много амбициозна стратегия със само едно спиране в бокса.
Амбициозна стратегия донесе победата на Ръсел на "Спа"
Няколко часа след финала обаче британецът беше дисквалифициран, след като комисарите установиха, че неговият автомобил е с 1.5 килограма под минимално тегло от 798 килограма. От Мерцедес признаха след финала, че са допуснали грешка в изчисленията си, която е довела до дисквалификацията на техния пилот.
Изненада! Дисквалифицираха Ръсел след победата на „Спа”
Най-вероятно тези грешни сметка са били свързани с по-голямото износване на гумите на Ръсел във втория му стинт. Британецът спря в бокса в десетата обиколка и първоначалният план беше той да направи още една визита при механиците си. Той обаче избра да я прескочи и завъртя цели 34 тура с един комплект гуми, което на „Спа“ е огромно разстояние, близо 230 километра.
Тото Волф: Нямаме извинение за грешката с колата на Ръсел
„Все още не знаем защо колата беше по-лека след състезанието, но ще направим подробно разследване. По-голямото износване на гумите заради стратегията с един стоп също е фактор, но ние ще се опитаме да разберем какво точно се случи. Но няма да се оправдаваме, очевидно не бяхме достатъчно добри и ще се постараем това да не се повтаря“, заяви главният инженер на Мерцедес Андрю Шовлин.
Самите очаквания на Пирели преди старта бяха гумите да олекват с около един килограм в хода на нормален стинт на „Спа“. Така че не е невъзможно този по-дълъг стинт да е олекотил повече от очакваното сликовете на Ръсел и това да е направило колата му нелегална.
Джордж: Дисквалификацията ми разби сърцето
Допълнителен фактор, който също може да е бил фактор при дисквалификацията на „Спа“ е фактът, че в Белгия пилотите не правят цяла обиколка за прибиране в бокса след финала. Вместо това те директно се прибират в бокса през неговия изход, което не им позволява да съберат повече боклуци по гумите си, както става обикновено на другите писти.
Хамилтън: Разочароващо е, че загубихме двойната победа
Според Марио Изола от Пирели за един пилот е напълно възможно да събере 1.5 килограма боклуци по гумите си в рамките на една такава по-бавна обиколка, тъй като това се равнява на по-малко от 400 грама на гума. Причината на „Спа“ да няма такава обиколка е дължината на трасето, което е най-дългото в календара на Формула 1.
30 години по-късно победителят на "Спа" отново беше дисквалифициран
„Като се има предвид, че той беше само с 1.5 килограма под минималното тегло, 1.5 килограма с четири гуми в възможно да се събере, ако има достатъчно боклуци по пистата. Все пак става дума за по-малко от 400 грама на гума, което е напълно реалистична цел“, заяви Изола.
Снимки: Imago