Гледай на живо

Ще се завърне ли Левски към победите след паузата за националите - Станислав Генчев застава пред медиите преди мача с Локо (София)

Това ли е причината Джордж Ръсел да загуби заслужената победа в Белгия?

Джордж Ръсел спечели една феноменална победа в надпреварата за Гран При на Белгия, в която той заложи на много амбициозна стратегия със само едно спиране в бокса.

Амбициозна стратегия донесе победата на Ръсел на "Спа"
Амбициозна стратегия донесе победата на Ръсел на "Спа"

Няколко часа след финала обаче британецът беше дисквалифициран, след като комисарите установиха, че неговият автомобил е с 1.5 килограма под минимално тегло от 798 килограма. От Мерцедес признаха след финала, че са допуснали грешка в изчисленията си, която е довела до дисквалификацията на техния пилот.

Изненада! Дисквалифицираха Ръсел след победата на „Спа”
Изненада! Дисквалифицираха Ръсел след победата на „Спа”

Най-вероятно тези грешни сметка са били свързани с по-голямото износване на гумите на Ръсел във втория му стинт. Британецът спря в бокса в десетата обиколка и първоначалният план беше той да направи още една визита при механиците си. Той обаче избра да я прескочи и завъртя цели 34 тура с един комплект гуми, което на „Спа“ е огромно разстояние, близо 230 километра.

Тото Волф: Нямаме извинение за грешката с колата на Ръсел
Тото Волф: Нямаме извинение за грешката с колата на Ръсел

„Все още не знаем защо колата беше по-лека след състезанието, но ще направим подробно разследване. По-голямото износване на гумите заради стратегията с един стоп също е фактор, но ние ще се опитаме да разберем какво точно се случи. Но няма да се оправдаваме, очевидно не бяхме достатъчно добри и ще се постараем това да не се повтаря“, заяви главният инженер на Мерцедес Андрю Шовлин.

Самите очаквания на Пирели преди старта бяха гумите да олекват с около един килограм в хода на нормален стинт на „Спа“. Така че не е невъзможно този по-дълъг стинт да е олекотил повече от очакваното сликовете на Ръсел и това да е направило колата му нелегална.

Джордж: Дисквалификацията ми разби сърцето
Джордж: Дисквалификацията ми разби сърцето

Допълнителен фактор, който също може да е бил фактор при дисквалификацията на „Спа“ е фактът, че в Белгия пилотите не правят цяла обиколка за прибиране в бокса след финала. Вместо това те директно се прибират в бокса през неговия изход, което не им позволява да съберат повече боклуци по гумите си, както става обикновено на другите писти.

Хамилтън: Разочароващо е, че загубихме двойната победа
Хамилтън: Разочароващо е, че загубихме двойната победа

Според Марио Изола от Пирели за един пилот е напълно възможно да събере 1.5 килограма боклуци по гумите си в рамките на една такава по-бавна обиколка, тъй като това се равнява на по-малко от 400 грама на гума. Причината на „Спа“ да няма такава обиколка е дължината на трасето, което е най-дългото в календара на Формула 1.

30 години по-късно победителят на "Спа" отново беше дисквалифициран
30 години по-късно победителят на "Спа" отново беше дисквалифициран

„Като се има предвид, че той беше само с 1.5 килограма под минималното тегло, 1.5 килограма с четири гуми в възможно да се събере, ако има достатъчно боклуци по пистата. Все пак става дума за по-малко от 400 грама на гума, което е напълно реалистична цел“, заяви Изола.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички