Традиционно отборът на Мерцедес почти никога не разделя стратегиите на своите пилоти по време на състезанията във Формула 1. Това обаче се случи във вчерашната Гран При на Белгия, в която Джордж Ръсел направи само едно спиране в бокса, а Люис Хамилтън смени два пъти гумите си.
На финала двамата бяха разделени от половин секунда в полза на Ръсел, който стигна до втората си победа за сезона след тази в Австрия. Както е известно обаче, по-късно британецът беше дисквалифициран, тъй като колата му не издържа техническата проверка и победата стана притежание на Хамилтън, неговата 105-та във Формула 1.
Веднага след финала Хамилтън каза в своето телевизионно интервю, че във всеки стинт е разполагал с ресурс в своите гуми, но се е доверявал на отбора и е влизал в бокса. Причината Ръсел да премине към стратегията с един стоп беше фактът, че той се движеше на по-задна позиция и щеше да загуби по-малко, ако тя не беше успешна, докато Хамилтън беше начело и щеше да загуби повече.
„Като пилот ти не разполагаш с пълната картинка, защото той каза, че гумите му са добри, но в този момент никой не си мислеше за един стоп. Трябваше да покрием колите зад нас, Пиастри и Леклер. Видяхте, че всички други бяха с логичните два стопа.
„Просто единият стоп беше немислима опция. Така че това, което направихме с Люис, беше правилното. Но в крайна сметка Джордж съхрани много добре гумите си. Това не беше очаквано, защото, ако беше, всеки щеше да направи само едно спиране“, заяви Тото Волф след финала.
Това ли е причината Джордж Ръсел да загуби заслужената победа в Белгия?
Австриецът също така обясни защо Мерцедес не прилижо отборни заповеди в края, когато Хамилтън настигна Ръсел, но и двамата губеха време от Пиастри, който беше с най-свежите гуми от тримата.
Хамилтън: Разочароващо е, че загубихме двойната победа
„Нямаше изкушение да прилагаме отборни заповеди, но може би, ако имахме още една обиколка, щяхме да помислим повече, за да защитим първото място. Тогава Джордж щеше да завърши трети, но се радвам, че не наредихме такова нещо“, сподели шефът на Мерцедес.
Снимки: Gettyimages