Обиколките на Хамилтън, които дават надежда на Мерцедес
Пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън загубиха битката за победата в Гран При на Канада в неделя, но за първи път от началото на сезона тимът на бившите световни шампиони участваше в голямата битка в челото на класирането във Формула 1.
Това представяне не остана незабелязано и тим шефът на Макларън Андреа Стела отбеляза, че на сухо Мерцедес разполага с най-бързата кола, която може да е недостижима за другите тимове. Той обаче направи уточнението, че не става въпрос само за Канада, а този прогрес е бил видим в Монако, както и на някои от предишните трасета.
Мерцедес с нова версия на пода за Испания
Третата тренировка в Монреал, точно преди квалификацията, предложи отлична илюстрация на думите на Стела - Хамилтън доминира в хода на сесията и на финала беше с 0,374 секунди по-бърз от Макс Верстапен с Ред Бул. А преди последната бърза обиколка на световния шампион разликата беше два пъти по-голяма.
Ферари ускорява развитието на SF-24 след провала в Монреал
Шефът на Мерцедес Тото Волф коментира това представяне на Люис и нарече последния опит на британеца “нереален”, а след това определи и като “стратосферна” дългата му серия от обиколки, която подсказа на всички, че в състезанието Мерцедес могат да са много бързи.
Как Ред Бул жертва Перес, за да предпази Верстапен в Канада?
Точно тази серия от третата тренировка е много интересна, като Хамилтън записа следните времена: 1.18,224 минути, 1.18,278, 1.17,969, 1.17,533, после 1.17,559 и 1.18,490 минути. Малко по-късно в хода на тренировката Макс също пробва симулация на състезателно темпо в по-дълга серия и неговите обиколки изглеждаха така: 1.18,777 минути, 1.18,419, 1.17,980, 1.17,884, 1.17,982, 1.17,935, 1.18,334, 1.18,889 и 1.18,327. Прякото сравнение на тези обиколки дава малко предимство на Хамилтън пред Макс, но не е точно “стратосферна” серия от турове, обаче оценката трябва да се гледа и според гледната точка - за Тото и Мерцедес това е огромна крачка напред - темпо, напълно съизмеримо с това на Макс и Ред Бул.
Макс: Надявам се, че в Испания ще сме по-силни
Това, което остана непотвърдено от тези опити, беше количеството гориво, с което са карали двамата, но с оглед радостта на Волф, най-вероятно Хамилтън е бил с гориво като за състезание и ако е така, то това постижение е повече от обещаващо. А и обиколките на Люис дойдоха на “по-зелено” трасе в сравнение с тези на Верстапен.
Ръсел обясни как Хамилтън му е помогнал за квалификацията
Новото предно крило и промените в предното окачване се оказаха правилния ход на Мерцедес - тимът първо се отърва от недозавиването в бавните завои, но след това колата стана трудна за каране, тъй като презавиване в бързите завои. Успокояването на задницата при висока скорост дойде с нов проблем - пак се появи недозавиването в бавните завои, което обаче беше излекувано с новото предно крило. За Барселона се чака и нова версия на пода на W15 и е логично да очакваме, че прогресът на тима ще продължи.