Слух: 10 ралита за Ожие догодина
След днешната пресконференция на тима на Тойота в Световния рали шампионат (WRC) в Нагоя, вече е ясно, че догодина за световните шампиони ще карат двама пилоти с ограничена програма: Кале Рованпера и Себастиен Ожие.
Шефът на тима Яри-Мати Латвала потвърди, че това решение е по изключение, тъй като Рованпера иска малко почивка през следващия сезон и през 2025 ще се завърне с пълна програма.
Изненада! Кале Рованпера няма да защитава титлата си в WRC догодина
За сезон 2024 във всички 13 ралита ще участват Елфин Еванс и Такамото Кацута, като се очаква уелсецът да е основният претендент за титлата в битката с двете звезди на Хюндай Тиери Нювил и Ойт Танак.
Как Тойота ще комбинира програмите на Ожие и Рованпера?
Но още днес тръгнаха много интересни слухове за програмата на Себастиен Ожие и Рованпера, като Кале вече заяви, че ще кара в „половината ралита”, т.е. 6 или 7.
Тройна победа за Тойота в рали „Япония”
По-интересна обаче ще е ситуацията с Ожие. Тази година 8-кратният световен шампион кара в 8 ралита в WRC, като спечели 3 от тях и до края на първата половина на сезона беше сериозен претендент за титлата. На финала в Япония Ожие заяви, че за догодина „идеята е същата”, т.е. пак ограничена програма, но не уточни бройката ралита.
Тиери Нювил: Кале не е непобедим
Французинът обаче уточни, че тази година е трябвало да кара в 7 ралита, но той е поискал от Тойота едно състезание повече.
Латвала: С Танак в Хюндай ще ни е по-трудно
Непотвърдената информация от днес е, че Ожие и Тойота планират 10 ралита за догодина, което трябва да укрепи позициите на тима в WRC, като се има предвид, че Кале няма да защитава титлата си. Много специалисти тази година бяха на мнение, че Ожие има реален шанс да се бори за деветата си световна титла ако кара в 10 от 13-те ралита в сезона. Може би още догодина ще разберем дали това е така.