Как Тойота ще комбинира програмите на Ожие и Рованпера?

Голямата новина от днес в света на ралитата е това, че Кале Рованпера няма да защитава световната си титла в WRC и ще кара с ограничена програма. Двамата със Себастиен Ожие няма да си делят третата кола на Тойота догодина, като тимът ще разчита на двама пилоти с общо 10 световни титли и с програма за по половин сезон.

Тази година Ожие кара в 8 ралита, като в Япония потвърди, че първоначалната уговорка е била за 7 старта, но той е успял да уговори още един с Яри-Мати Латвала.

Изненада! Кале Рованпера няма да защитава титлата си в WRC догодина
Изненада! Кале Рованпера няма да защитава титлата си в WRC догодина

Латвала потвърди пред wrc.com, че двамата няма да делят една кола догодина, което ще направи интересен избора кого тимът ще номинира за точки при конструкторите, особено в ралитата, в които Ожие и Рованпера ще участват заедно.

Тойота обявява пилотите си в понеделник, но без Рованпера?
Тойота обявява пилотите си в понеделник, но без Рованпера?

“Честно казано, за заводски отбор не е изгодно да използва пилоти, които карат с ограничена програма, ние искаме да имаме пилоти, които карат цял сезон и се борят за световната титла - обясни Латвала. - Но в тази ситуация трябва да сме наясно, че инвестираме в бъдещето. Така ще кара пълен сезон, но има вариант да разместваме пилотите. Това ще е случаят, когато Себ и Кале участват в едно и също рали. Кацата вече беше в тази позиция този сезон, за него това не е нещо ново. Но мисля, че догодина ще го номинираме по-често за точки при конструкторите в сравнение с 2023.”

Викат Рованпера в казармата, той остава в WRC
Викат Рованпера в казармата, той остава в WRC

Латвала също така уточни, че използването на двама пилоти с ограничена програма не е дългосрочно решение за Тойота.

Тиери Нювил: Кале не е непобедим
Тиери Нювил: Кале не е непобедим

“Сега това решение работи защото Себ иска да кара половин сезон, но не знаем какво ще иска за бъдеще. Но мога да кажа това, не искаме да продължаваме с двама пилоти за по половин сезон, но за момента, е възможно”, обясни Латвала.

Абитебул: Хюндай може да е като Ред Бул, а Ойт – като Макс!
Абитебул: Хюндай може да е като Ред Бул, а Ойт – като Макс!

Най-вероятно, в Тойота ще възприемат принципа, на който действаше и досега Ожие - потвърждаване на участие в определено рали малко преди публикуването на заявките или в същия ден, което ще държи феновете в напрежение.

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички