Двукратният световен рали шампион Кале Рованпера няма да защитава втората си поредна титла през 2024 година. Това стана ясно по-рано днес, когато финландецът обяви, че е удължи своя договор с Тойота за няколко години, но ще кара с ограничена програма догодина.
Като основна причина за решението си да кара само в половината от ралитата догодина Рованпера посочва физическото и психическото натоварване, от битките за титлата през последните две години. Неговата идея е догодина той и навигаторът му Йонне Халтунен да презаредят батериите си преди през 2025 да се върна с пълна програма с Тойота в Световния рали шампионат.
„Подписах нов многогодишен договор с отбора на Тойота в Световния рали шампионат и ще продължа в отбора, който много харесвам. Но догодина за мен и Йонне ще има промени, защото ние ще караме само в половина календар в WRC през следващия сезон.
„Има няколко причини за това, но основната е, че вече 15 години аз карам рали, а това е много време. Последните сезони разбира се бяха невероятни, но и много натоварващи физически и психически.
„Да се бориш за титлата изисква много време и енергия. Така че прецених, че сега е добър момент да си взема една такава година да презаредя батериите, да изчистя съзнанието си и да се върна в борбата за титлата с пълен шампионат.
„Както знаете аз обичам всички видове моторспорт и догодина ще имам повече свободна време. Надявам се да ви видя на доста дрифт състезания, на други хубави събития и разбира се на ралита, които ще изберем по-късно.
„За сега е това, ще се видим по етапите догодина“, заяви Рованпера.
Освен с Рованпера днес от Тойота обявиха, че са удължи договорите на другите си трима пилоти – Себастиен Ожие, Елфин Еванс и Такамото Кацута. Ожие ще продължи да кара с ограничена програма, както го прави от 2021 година насам, докато Еванс и Кацута ще са двамата пилоти на японския тим с пълни програми. Те ще имат задачата да се борят с дуото на Хюндай - Тиери Нювил и Ойт Танак за световната титла догодина.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages