Колко точно е предимството на Ред Бул?
Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен не използва най-меките сликове С4 и С5 на предсезонните тестове в Бахрейн тази седмица и въпреки това записа изключително убедително представяне. Всъщност, това беше и причината Макс да не оглави и общото класиране за изпитанията.
Колко обаче е предимството на Ред Бул спрямо Ферари, които бяха най-близо до шампионите от миналата година? Според изчисленията на списание auto motor und sport RB19 на Ред Бул има между 0,2 и 0,4 секунди на обиколка аванс пред SF-23 на Ферари, но има и едно важно уточнение.
С меките гуми С4 Шарл Леклер и Карлос Сайнц останаха на 0,7 секунди зад Серхио Перес при симулация на квалификацията. Верстапен изобщо не кара с меките гуми, тъй като за Гран При на Бахрейн отборите ще получат трите най-твърди модела от С1 до С3. С твърдите С3 Верстапен беше с малък аванс пред времената на пилотите на Скудерията.
Ферари: Темпото на Ред Бул не ни притеснява
“Ако коригираме времената с това колко количество гориво е имало на борда на всеки автомобил, режимите на работа на двигателите и температурата на асфалта, то Ред Бул с Макс Верстапен има предимство от 0,2-0,4 секунди в квалификационно темпо, а разликата с Мерцедес е 0,6 секунди. Най-вероятно, в дълга серия от обиколки тази разлика ще се увеличи”, се казва в анализа на списанието.
Ще продаде ли Ред Бул втория си отбор във Формула 1?
При симулациите на състезателна дистанция Верстапен отново има предимство, включително и пред съотборника си Серхио Перес, който показа, че все още износва по-бързо задните гуми на колата си.
Хамилтън: Все още не сме достатъчно бързи
“Макс вече е на нивото на Люис Хамилтън, когато става въпрос за работата с гумите и опазването им”, обясни съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко.