Колко точно е предимството на Ред Бул?

Колко точно е предимството на Ред Бул?

Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен не използва най-меките сликове С4 и С5 на предсезонните тестове в Бахрейн тази седмица и въпреки това записа изключително убедително представяне. Всъщност, това беше и причината Макс да не оглави и общото класиране за изпитанията.

Колко обаче е предимството на Ред Бул спрямо Ферари, които бяха най-близо до шампионите от миналата година? Според изчисленията на списание auto motor und sport RB19 на Ред Бул има между 0,2 и 0,4 секунди на обиколка аванс пред SF-23 на Ферари, но има и едно важно уточнение.

С меките гуми С4 Шарл Леклер и Карлос Сайнц останаха на 0,7 секунди зад Серхио Перес при симулация на квалификацията. Верстапен изобщо не кара с меките гуми, тъй като за Гран При на Бахрейн отборите ще получат трите най-твърди модела от С1 до С3. С твърдите С3 Верстапен беше с малък аванс пред времената на пилотите на Скудерията.

Ферари: Темпото на Ред Бул не ни притеснява
Ферари: Темпото на Ред Бул не ни притеснява

“Ако коригираме времената с това колко количество гориво е имало на борда на всеки автомобил, режимите на работа на двигателите и температурата на асфалта, то Ред Бул с Макс Верстапен има предимство от 0,2-0,4 секунди в квалификационно темпо, а разликата с Мерцедес е 0,6 секунди. Най-вероятно, в дълга серия от обиколки тази разлика ще се увеличи”, се казва в анализа на списанието.

Ще продаде ли Ред Бул втория си отбор във Формула 1?
Ще продаде ли Ред Бул втория си отбор във Формула 1?

При симулациите на състезателна дистанция Верстапен отново има предимство, включително и пред съотборника си Серхио Перес, който показа, че все още износва по-бързо задните гуми на колата си.

Хамилтън: Все още не сме достатъчно бързи
Хамилтън: Все още не сме достатъчно бързи

“Макс вече е на нивото на Люис Хамилтън, когато става въпрос за работата с гумите и опазването им”, обясни съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко.

Новото Ферари е по-бързо на правите, но по-бавно в завоите
Новото Ферари е по-бързо на правите, но по-бавно в завоите
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички