Първи контакт между Макларън и Хонда за доставка на мотори
Вече е осъществен първият контакт между Макларън и Хонда за евентуална нова съвместна работа помежду им във Формула 1, съобщи The Race. Разбира се, става въпрос за следващата ера от техническото развитие на световния шампионат – от сезон 2026.
Макларън и Хонда имат зад гърба си два периода на съвместна работа във Формула 1 – първият в края на 80-те и началото на 90-те години беше триумф, а вторият – между 2015 и 2017 се превърна в истински кошмар.
Рон Денис успя да убеди шефовете на Хонда да форсират завръщането на японския гигант във Формула 1 за началото на втората турбо ера и тяхната задвижваща система се оказа пълен провал – с по-ниска мощност и още по-ниска степен на надеждност. Това повиши неимоверно напрежението между двете страни, с активната помощ на Фернандо Алонсо и съюзът беше прекратен предсрочно.
Бивш пилот: Ред Бул нямаха търпение да чакат Хонда
След като заработи с Ред Бул и Торо Росо, Хонда постигна сериозен напредък и с помощта на японците Макс Верстапен спечели двете си световни титли през 2021 и 2022.
Според Алонсо проблемите с надеждност на Алпин и Макларън-Хонда са несравними
Преговорите за евентуална съвместна работа на Макларън с Хонда за 2026 са още съвсем в начален стадий, но Хонда вече се вписа сред доставчиците на задвижващи системи за следващия период, като бройката им отскочи на 6 и всяка една от тези компании ще иска да работи с колкото се може повече отбори.
Най-сериозните претенденти да получават мотори от Хонда
Хонда загуби силната си позиция като партньор на Ред Бул заради непоследователната политика на компанията относно участието й във Формула 1. Първо компанията реши в края на 2020 да напусне световния шампионат в края на 2021 и да пренасочи повече ресурси към развитието на въглеродно неутрални технологии за масовото си автомобилно производство. Но след това дойдоха успехите на Макс и Хонда се съгласиха да доставят задвижващи системи на Ред Бул, но само като изпълнител, не като партньор. Междувременно дойде нов главен изпълнителен директор на Хонда, който промени курса и японците отново имат интерес към Формула 1 – като доставчик на задвижващи системи, не и като собственик на отбор. Заради тези колебания Ред Бул реши да работи с Форд, които реагираха много по-ентусиазирано на условията на шампионите и се оказаха по-сговорчиви от Порше.
Хонда обратно във Формула 1 за 2026
Следващият пакет технически правила във Формула 1 отговаря на целите на Хонда: хибридните задвижващи системи ще работят с горива от възобновяеми източници или синтетични гориво, а самите хибридни блокове ще са по-прости, но ще осигуряват повече електроенергия.
Форд: Съюзът с Ред Бул е по-добра опция, отколкото собствен отбор
Шефът на Макларън Зак Браун коментира на по-ранен етап, че е много доволен от съвместната работа с Мерцедес и допълни, че вярва, че тимът му може да стане световен шампион с клиентски мотор. Но ако Хонда си търси „заводски тим”, то Браун едва ли ще устои на изкушението: безплатни мотори, допълнителни пари в бюджета и т.н. А и задвижващите системи на Хонда сега не са това, което получи Рон Денис за сезон 2015. Но пък вече се появи информация, че Браун е осъществил контакт и с Ауди, които също ще търсят партньори сред тимовете. Което означава, че в близко бъдеще разпределението на това кой тим с кой доставчик ще работи ще е по-интересно и от това на пилотите по отборите.