Volkswagen със значително по-ниски от заложените нива на вредни на CO2 емисии за 2020
Въз основа на наличните към момента предварителни данни, през 2020 година постигнатите от Volkswagen Леки автомобили стойности по отношение на емисиите на CO2 са значително по-ниски от амбициозните европейски цели. Емисиите на CO2 на парка от нови автомобили на марката, реализирани през същия период, са с около шест милиона грама под заложената в закона целева норма. Средното ниво на емисиите на CO2 на продадените през 2020 година в Европейския съюз нови превозни средства е в размер на 92 г/км при заложено от закона гранично ниво за марката от 97 г/км CO2. В резултат на това емисиите на CO2 отбелязват значителен спад в размер на 22% в сравнение с предходната година.
В периода между 2020 и 2024 година компанията ще инвестира повече от единайсет милиарда евро в развитието на електрическата мобилност, ще трансформира допълнителни производствени мощности като завода в Емден (Германия) и в Чатануга (САЩ) след заводите в Цвикау и Дрезден и има намерение към 2025 година да представи на пазара 20 нови модела с изцяло електрическо задвижване. „Искаме да изведем Volkswagen до позицията на най-атрактивната марка в сферата на устойчивата мобилност. Следваме неотклонно тази цел с нашата програма “Way to Zero” и възнамеряваме да влеем още нова енергия в марката и в бъдеще“, допълни Брандщетер. През настоящата финансова година Volkswagen ще разшири своята продуктова гама на основата на модулната технологична платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) и така ще позволи новите модели с изцяло електрическо задвижване ID.41, ID.4 GTX2 и ID.52 да отбележат поетапно своите пазарни премиери на пазарите по цял свят.
С началото на електрическата офанзива през изминалата година, марката Volkswagen вече има зад гърба рекорден брой доставени до крайни клиенти електрически превозни средства – общо 212 000 автомобила. С реализираните през 2020 година продажби от 134 000 екземпляра, делът на моделите с изцяло електрическо задвижване в сравнение с предходната година се е утроил. 56 500 от тях се падат на напълно електрическия ID.33, който бе и най-продаваният през месец декември 2020 година BEV (Battery Electric Vehicle) на пазарите във Финландия, Словения и Норвегия, а в Холандия това постижение бе реализирано три месеца подред. През месец декември 2020 година ID.3 бе и най-продаваният автомобил на пазара в Швеция въобще – в абсолютни числа и независимо от вида на задвижването. В Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили също успя да се изкачи на първото място по продажби на изцяло електрически превозни средства (BEV) през 2020 година като цяло - съответно с дял от 23,8% на пазара в Германия и 23% в Холандия.
Окончателното потвърждение на изпълнението на заложените стойности на емисиите в производствената гама на автомобилните производители от страна на Европейската комисия следва да бъде обявено на по-късна дата.
1ID.4 – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 16.9 –16.2 комбинирани емисии на CO2 в г/км: 9; клас на енергийна ефективност: A
2Концептуален модел
3ID.3 – комбиниран разход на електроенергия в кВтч/100 км (NEDC): 15.4 –13.5, комбинирани емисии на CO2 в г/км: 0; клас на енергийна ефективност: A+