Шеф в ERC: Отеглянето на Skoda и Peugeot от шампионата беше грешка, която пречи на имиджа на двете компании

Един от шефовете в Европейския рали шампионат (ERC) - Жан-Баптист Лей заяви, че двата производителя - Skoda и Peugeot, които бяха основна част от шампионата при неговото повторно появяване, след като преди това сериите бяха под наименованието - IRC, са допуснали сериозна грешка, когато взеха решение да се ориентират към WRC2 класа на Световния рали шампионат.И двата производителя прекратиха дългогодишното си партньорство с ERC и предишните серии ръководени от Евроспорт - Intercontinental Rally Challange през миналия сезон. И въпреки че Лей разбира ориентирането на марките към WRC, то той заяви, че вярва, че профилът и програмата за работа на Skoda и Peugeot просто не отговарят на действията, които те са предприели: "Skoda и Peugeot бяха по-заинтересовани към цялостната картинка във WRC. Разбирам, че винаги е по-добре да говорим в световен мащаб, отколкото в европейски що се отнася до фенове и бизнес, но личното ми усещане е, че R5 колите, които тези две марки разработиха са с клиентска цел и точно поради тази причина стратегията, която избраха не отговаря на продукта. Когато те се състезават в ERC, те са на върха, всички светлини са върху тях и имат възможността да печелят във всяко едно състезание в най-горната категория, като медийното и телевизионното отразяване спрямо тях е огромно. Сега, когато решиха да се включат във WRC, което има смисъл разбира се, проблемът се коренни в това, че те не се състезават на топ ниво. Точно обратното, те са тотално скрити в сянката на главната категория във WRC и производителите, които се борят в нея".

Заводските отбори на Peugeot и Skoda записаха 15 победи помежду си за последните три години, откакто сериите ERC бяха върнати в периода от 2013-а до 2015-а. Skoda използваха пилотите Ян Копецки и Есапека Лапи да спечелят титлите през 2013-а и 2014-а, но прекратиха програмата си през миналата година, като единствено направиха заводско участие на домашния си кръг в Чехия и бяха тотално ориентирани към WRC2. Първата победа на марката в клас WRC2 дойде едва през настоящата година на рали Португалия през месец май, когато Понтус Тидеманд спечели състезанието, с което записа първата победа за Skoda в този клас.Peugeot от своя страна създадоха програма със само едно участие във WRC2 за Хосе Антонио Суарез, след като подкрепяха Крейг Брийн през миналия сезон в опитите му да спечели титлата в ERC. В момента Европейския рали шампионат се доминира изцяло от частни пилоти, като дори Брийн нае частен Citroen за единичното си участие на рали Ирландия, където спечели и победата.Снимка: www.autosport.com

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти