Настоящият формат на Световния рали шампионат (WRC) до скоро изглеждаше като непроменим или поне нямаше изгледи за промяна, но от скоро започна да става все по-ясно, че интереса към шампионата е много голям от страна на много държави извън Европа.
Става дума за страни и места като Канада, Чили, Абу Даби, Хърватия, Индия, Япония, Йордания, Кореа, Малайзия, Нова Зеландия, Северна Ирландия, Русия и Турция, които според източници свързани със спорта са предоставили планове или дори цели кандидатури за евентуално домакинство на кръг от шампионата.
Президентът на FIA – Жан Тод настоява за по-глобален календар във WRC, защото поне спроед него шампионата е изключително европейски ориентиран, което не отговаря на световния профил на спорта: "Това е световен шампионат и календарът трябва да отговаря на това прозвище", заяви наскоро Тод.
Календарът в шампионата през настоящия сезон включва 10 европейски ралита и само четири на други континенти, като преди бяха само 3, но през този сезон рали кръга в Китай се завръща. Източник близък до високите етажи на WRC заяви по темата: "Наистина има сериозно напрежение върху ралитата в настоящето. Тези страни, които искат да домакинстват кръг от шампионата са наистина сериозни и излагат много силни предложения. Например, шампионатът има нужда от едно наистина тежко и трудно рали като Акрополис или Кипър, но от друга страна Турция излезе с много сериозно предложение. В това предложение се говори за района около Анталия, където при евентуално провеждане на такова рали, което да се проведе в правилното време от годината, може да се превърне в много добро и тежко състезание".
Рали директорът на FIA – Ярмо Махонен от друга стран призна, че всички тези кандидатури и предложения от различни държави носят не само позитиви, но и доста сериозни трудности и главоболие за хората, които управляват спорта: "Ние сме дали дума на производителите да държим календара с 14 ралита, така че просто да увеличаваме броя на ралитата всяка година не е опция. Но трябва да се направи нещо. Ако държим един и същи брой ралита, то нищо никога няма да се промени. Но има и друго: как се сравняват в такава ситуация 60 години на опит и традиции с някой, който иска да се включи и да дава сериозна сума пари? Да се намери балансът е страшно трудно".
Към настоящия момент най-близко до евентуално домакинство на кръг изглежда Абу Даби, но и завръщането на рали Йордания в календара не изглежда никак невъзможно, защото самото рали има подкрепа от кралското семейство, а и по план, то може да предложи дългогодишно участие и подкрепа на шампионата.
Принцът на Йордания – Фейсал Ал-Хюсеин също говори по тази тема и заяви: "Моторните спортове имат богата традиция тук в Йордания, още от времето на крал Хюсеин. Крал Абдула е също много запален по този спорт, така че ние работим заедно да промотираме спорта. Вярно е, че сме обградени от политически проблеми и войни, но наистина имаме желание този спорт да просъществува в нашия район. Искаме Световния рали шампионат да се завърне при нас и имаме желание да видим какви изисквания ще имат промоутърите на спорта към нас".