Младата латвийска надежда в Европейския рали шампионат (ERC) – Ралфс Сирмасис постигна забележителен успех на легендарното рали Акрополис, като това бе неговото първо появяване в топ нивото на шампионата.
21-годишният пилот седна за първи път зад волана на кола със спецификация – R5, след като през миналия сезон се състезаваше в Junior категорията на ERC и завърши втори в класирането. Ралфс спечели първата отсечка от рали Акрополис в своята Skoda Fabia R5 карайки за отбора на Sports Racing Technologies с гуми Michelin и бе водач в края на всеки един от двата дни, като единствено загуби водачеството, когато на Алексей Люканюк - който бе наказан с 10 секунди заради фалстарт – му бяха върнати тези 10 секунди и така той застана начело за началото на втория ден.
Две секунди бе разликата между двамата пилоти на старта на втория ден, но спукана гума за руснака в етап номер 7 – първи за деня – позволи на младока да поведе. Нещата обаче предстояха да станат още по-зле за Люканюк, който загуби цели 17 минути в етап номер 9 – 33.86 километровия Elatia/Karya – след като му се наложи да поправя окачването на своята Ford Fiesta R5. Сирмасис успя да запази спокойствие след това и така в края на деня постигна първата си победа на такова ниво, а освен това победата бе още по-специална, защото неговият навигатор – Артурс Симинс празнуваше своят 26-и рожден ден.
Сирмасис, който спечели и трофея – Colin Mcrae ERC Flat Out Trophy, който се връчва на най-атрактивния пилот – заяви след състезанието: "Наистина е много приятно, когато едновременно дебютираш и спечелиш състезанието. Това е едно от най-трудните ралита в света, така че аз съм наистина много щастлив".
И докато Ралфс се радваше на победата си, зад него се оформи драма в битката за позициите. Местният герой – Ламброс Атанасулас успя да превърне 19.5 секундния си дефицит спрямо Яромир Тарабус в предимство от 35 ескунди и да застане на втората позиция след проблемите на Люканюк. Всичко изглеждаше решено, но в последния етап на ралито, Ламброс настигна по-бавна кола и загуби доста време зад нея. На финала на етапа дори той се разплака, като очакваше да загуби битката за втората позиция. Когато Тарабус финишира разликата показваше едва 0.1 десета от секундата, което бе наистина невероятен финал. Така Ламброс записа страхотен втори резултат, а Яромир се класира трети.
Зад тях на четвъртата позиция остана Раул Ийтс, а на петата позиция се класира полякът Войчех Чухала. Още трима поляци се наредиха между позиции шест и осем, като шести бе Ярослав Колтун, седми Томаш Касперчик и осми остана водачът в генералното класиране Каетан Каетанович, който имаше сериозни проблеми още в първия ден, когато се преобърна и загуби страшно много време. Той все пак успя да запише ценни точки, които могат да се окажат решаващи за шампионата. Топ 10 допълниха Жаке Риос и Алексей Люканюк.
Така в генералното класиране след 3 кръга от Европейския рали шампионат, Каетан Каетанович води със 71 точки, следван от Алексей Люканюк с 46, Крейг Брийн с 38 и победителят от вчерашното рали Акрополис – Ралфс Сирмасис с 37 точки.
Следващият кръг от ERC ще се проведе в Португалия между втори и четвърти юни.
Снимка: www.fiaerc.com