ERC: Бриан Буфие водач след първия ден на рали Ипр в дебюта на новия i20 R5

ERC: Бриан Буфие водач след първия ден на рали Ипр в дебюта на новия i20 R5

Френският пилот Бриан Буфие успя да задържи водачеството в края на първия ден на белгийското рали Ипр и след минаването на първите седем отсечки авансът му е от 6.9 секунди.

Буфие, който участва в състезанието за отбора на Gemini Clinic Rally със Citroen DS3 R5, участва в първото си състезание от клаендара на Европейския рали шампионат (ERC) и след края на първия състезателен ден има аванс от 6.9 секунди пред 10-кратния победител в това състезание – Фреди Лоикс.

Бриан пристигна в състезанието с цел да върне загубата на Лоикс, която той му нанесе преди 12 месеца и това бе видно още от самото начало, като Буфие първо спечели квалификационния етап в четвъртък и избра да стартира първи по етапите в петък. В ранните минавания в петък обаче, пилотът, който бе най-близо до Буфие не бе Лоикс, а другият белгиийски пилот зад волана на Skoda Fabia R5 – Винсънт Вершуре, който след края на първите три отсечки бе на само 6.4 секунди изоставане, след като дори успя да спечели етап номер три – Mesen 1.

Фреди Лоикс направи промени по своята кола в сервиза между ранните и следобедните етапи и още в отсечка номер 4 си върна втората позиция, като дори намали аванса на Буфие на само 4 секунди. Бриан обаче отговори веднага, като спечели второто минаване на Dikkebus, само преди двамата да запишат напълно еднакво време във Wijtschate 2, а в последния етап бяха разделени от само 1 десета.

Вершурен бе пилотът, който спечели последния етап и това го остави на 17.8 секунди изоставане от лидера в края на първия ден, докато друг белгийски пилот – Крис Принсен завърши на още 6 секунди назад в своето Peugoet 208 T16, въпреки проблемите, които той имаше с интеркома на своята кола. Стефан Лефебвр, който е заводски пилот на Ford в Световния рали шампионат (WRC), също участва на рали Ипр, но смяна на двигателя на неговата кола още преди да е започнало ралито не му позволи да участва в квалификационната отсечка, което го прати 24-и на старта на етапите. Все пак той записа две етапни победи през деня, но се намира на петата позиция, на 31.8 секунди изоставане от лидерите.

Бернд Касие бе трети след откриващия за ралито етап, но след това не успя да се движи с нужното темпо и се свлече до шестата позиция в края на деня с изоставане от 41 секунди в своята Fiesta R5. Хермен Кобуш заема седмата позиция и е последния в класирането, който се намира на разлика от под секунда спрямо лидера в състезанието – 53.8 секунди. Топ 10 допълват Ярослав Оршак с Ford Fiesta R5, Яромир Тарабус със Skoda Fabia R5 и Клод Танге, който затваря най-бързите 10 с изоставане от почти минути и половина.

Алексей Люканюк, който се бори с Каетан Каетанович за титлата в шампионата участва в ралито, а още по-голям стимул за неог бе и това, че Каетан отказа участие, което остави Алексей в отворена позиция да запише сериозен брой точки, с които да настигне Каетанович в генералното класиране. Всичко обаче приключи за руснака, като още в първия етап Алексей допусна грешка удари се в банкета встрани от пътя, а от там колата се превърта странично на 360 градуса. Всичко това означаваше край на първия ден за Алексей, а евентуалното му продължаване във втория бе поставено под съмнение. Така Каетанович ще запази аванса си в генералното класиране и то дори без да участва в ралито.

Дебют на това рали прави и най-новата кола на Hyundai Motorsport – i20 R5, която е управлявана от Кевин Абринг, който участва под статута на VIP-гост и изпълнява ролята на "нула", която отваря пътя преди реалните претенденти за победата и за класирането да се впуснат във всеки един от етапите.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти