Колата на Фери Порше
Да наречеш едно Porsche "обикновена кола" по принцип би било несправедливо, но има някои представители на марката, които са наистина, ама наистина специални. Като това зелено 911 S. То е било на самия Фери Порше и както повечето коли, които са били лично притежание на членове на семейството, е имало екстри, които серийните все още или не предлагали, или били наистина редки.
Колата от снимките е напълно оригинална с изключение на табелите. Маслено-зеленото 911 S е регистрирано на 30 юли 1969 година, а шасито е с номер 9110300014, което означава, че това e 14-ата кола, излязла от завода с новия 911-S двигател. След това фабриката излиза в лятна почивка и така клиентите, които искат да получат 2.2-литровия мотор със 180 кс, чакат до есента.
Porsche запазват колите с номера на шаситата от 01 до 03 за състезателния си отбор, който ще излезе с тях на рали Акрополис, а номер 13 се пропуска от суеверие. Това означава, че зелената на Фери е една от първите с този двигател и една от най-старите, които все още съществуват – все неща, които я правят достатъчно уникална, но фактът, че е била негова собственост, автоматично означава, че е имало и други интересни подробности. Първо, не е имала характерните "буфери" на предната броня, защото според Фери те разваляли спортния й вид. Отзад капакът на багажника била алуминиева, което е необичайна комбинация с климатичната системата, която се намирала под него.
Интериорът, който е запазен в напълно оригинално състояние, има ергономични предни седалки от плат с бордове, облечени в анилинова кожа, която по онова време се е използвала за мебели и е била доста скъпа. На всичкото отгоре електрическите прозорци, отваряемият покрив и радиото Blaupunkt работят и днес.
Фери продава колата на 06 декември 1971 година на търговец от Страсбург на име Дюбоа и с навъртени 21113 км. Синът на Дюбоа работи като инженер в компанията и свързал баща си с Фери. 33 години по-късно колата все още била в семейството и живеела в Сен Тропе. През 2004-а зеленото 911 S е обявено за продажба и бързо намира новия си собственик. Когато излиза на пазара обаче, хваща вниманието на колекционера Михаел Хайнеман, който я проследява и пише писмо на новия й френски стопанин, в което започва да преговаря да я купи. През 2009-а успява и няколко години по-късно Михаел я представя с гордост на Пебъл Бийч.
Днес 911 S води щастлив живот под грижите на колекционера и спокойно може да бъде наречено едно от най-необикновените Porsche-та, правени някога.