Отборът на Porsche, който ще защитава победата си от миналата година, доминира първата квалификационна сесия от 84-то издание на "24-те часа на Льо Ман", като най-бързият пилот бе Нийл Яни с Porsche номер 2.
Нийл спря хронометрите на 3:19.733 минути в типичното си много силно квалификационно темпо и остави съотборниците си от кола номер 1 на почти половин секунда изоставане – 3:20.203 минути записано от Тимо Бернхард. Прогнозите за четвъртък показваха стабилно количество дъжд, което трябва да се излее на пистата и точно това бе причината в първата тренировъчна сесия в сряда всички отбори да се захванат за сериозна работа от самото начало.
Отборът на Toyota успя да завърши на 1 секунда изоставане от лидерите, като Стефан Саразен в кола номер 6 успя да запише време от 3:20.737 минути. Съотборниците му в кола номер 5 останаха на още 1 секунда назад. Audi от друга страна могат по най-бързия начин да забравят тази сесия, защото проблемите ги преследваха през почти цялата и част.
Първо излизането на пистата и на двете коли на Audi бе забавено сериозно, но нещата станаха малко по-добри, когато Беноа Трелюе в кола номер 7 успя да запише време от 3:22.670 минути на малко над 3 секунди изоставане от най-бързото време на Нийл Яни. Другата кола на Audi с номер 8 пропусна голяма част от първия час на сесията, защото се наложи да се правят серия ремонти, след като Лукас ди Граси имаше лек инцидент на първия шикан по-рано в сесията, от който задвижващата система бе леко увредена.
Все пак Оливър Джарвис и след това Лоик Дювал успяха да излязат на пистата, но най-доброто време, което успяха да запишат бе – 3:26.750 минути. Това бе много далеч от лидерите, но при завръщането на Лукас ди Граси на пистата, той успя да свали времето до 3:22.466 минути, което бе с малко под 3 секунди по-бавно от обиколката на Нийл Яни и все пак бе по-бързо от другата кола на Audi.
Веднага след трите основни отбора в клас LMP1 очаквано се наредиха двете коли на Rebellion, като колата с номер 13 управлявана от Матео Тушер записа най-добро време от 3:26.586 минути и спечели седмата позиция с преднина от почти осем десети пред другата кола на отбора с номер 12.
В клас LMP2, Рене Раст за отбора на Oreca очаквано записа най-доброто време, но преднината му пред Нелсън Панчиатичи от отбора на Signatech Alpine бе само 0.540 секунди, което предполага здрава битка през целия уикенд. Другите две коли на отборите останаха трети и четвърти, а общата разлика между първия и четвъртия в предполагаемо най-интересния клас на "Льо Ман" през тази година бе под секунда и половина.
В клас GTE Pro, при завръщането си Ford GT доминира в първата квалификация, точно 50 години след първата победа на отбора на "Льо Ман", като първо Джанмария Бруни изглеждаше най-бърз в своето Ferrari с номер 51, но след това в последните минути Райън Бриско записа време от 3:51.497 минути, което постави неговия Ford GT с номер 69 на първата позиция с аванс от само 0.071 секунди, а неговият съотборник в кола 68 – Дирк Мюлер в последната възможна обиколка записа страхотен резултат и направи успеха за Ford двоен с време от 3:51.185 минути и първо място. При аматьорите, Робърт Бел с неговото Ferrari 458 Italia отново бе над всички и записа най-доброто време. Втори зад него остана Педро Лами с Aston Martin на почти четири десети изоставане.
Програмата на легендарното състезание "Льо Ман" за тази седмица продължава днес с втората и третата квалификации. Те ще започнат съответно от от 20:00 часа българско време и от 23:00 часа. След това в събота от 10:00 часа започва загрявката, а същинското начало на 84-то издание на „24-те часа на Льо Ман“ започва от 16:00 часа българско време.