"24 часа на Льо Ман": Дъждът в четвъртък узакони двойната победа на Porsche в квалификацията

"24 часа на Льо Ман": Дъждът в четвъртък узакони двойната победа на Porsche в квалификацията

След три квалификационни сесии, Нийл Яни спечели за втори пореден път полпозишъна в "24-те часа на Льо Ман" и по този начин постави своето Porsche с номер 2 отново на върха в квалификацията на легендарното 24-часово състезание.

Времето му от 3:19.733 минути бе поставено още в сряда по време на първата квалификационна сесия, което не бе застрашено за нито една секунда в четвъртък, просто защото дъждът не спря, а пистата така и не достигна до достатъчно сухи условия. Това позволи на швейцарския пилот да запише втори пореден полпозишън заедно със своите съотборници – Ромен Дюма и Марк Лийб.

Porsche номер 1 с Тимо Бернхард зад волана от своя страна остана за втори пореден път на втората позиция. Най-доброто време от 3:20.203 минути отново бе записано в сряда, а съотборниците на Тимо – Брендън Хартли и Марк Уебър също нямаха шанса за нещо повече в наводнения четвъртък. В крайна сметка квалификациите през тази година се оказаха със същия развой поне що се отнася до първата редица, като през миналата година колите на първо и второ място бяха същите.

Назад обаче нещата се различаваха от миналата година и отборът на Toyota успя да превземе втората стартова редица, след като подобреният TS 050 Hybrid показа доста по-добра скорост и темпо, в сравнение с представянето на отбора от 2015-а година. Стефан Саразен и Антъни Дейвидсън записаха времена в първата сесия в сряда, които поставиха кола номер 6 пред кола номер 5, като изоставането между двете бе секунда. Друго позитивно нещо, което от Toyota могат да извлекат от наводнения вчерашен ден бе това, че все пак кола номер 6 с бившата звезда във Формула 1 – Камуи Кобаяши зад волана бе най-бързата от всички на мокрото трасе с време от 3:50.934 минути.

Отборът на Audi направи квалификация, която може много бързо да забрави, като това започна в сряда и не се промени много в четвъртък. Лошото време и дъждът не позволи на германската марка да тества и да изпробва различните настройки, което да им даде шанс да се приближат до лидерите, защото изоставането от сряда не бе никак малко. А като прибавим към това и загубеното време в бокса в сряда, то реално от отбора на Audi имаха най-малко време на пистата не само от колите в LMP1, а и от голяма част от цялата колона.

Все пак двете машини на отбора се наредиха на третата редица, като кола номер 7 с пилоти – Андре Лотерер, Марсел Феслер и Беноа Трелюе ще стартира от пета позиция, а другата кола на отбора с номер 8 на позиция зад тях. Това се случи, след като обиколката на Лукас ди Граси от сряда бе анулирана и това обърна позициите на двете коли на Audi.

По-назад на четвъртата редица очаквано се наредиха двете коли на Rebellion, като кола с номер 13 изправари тази с номер 12. Единствената им конкуренция в клас LMP1 – ByKolles се класираха девети, но изоставнаето спрямо водещия Rebellion бе от осем секунди.

В клас LMP2 нещата не бяха по-различни и времената от сряда си остнаха водещите. Това позволи на отбора на G-Drive Racing да грабне полпозишъна, а най-добрата обиколка бе дело на Рене Раст. Заводският пилот на Audi дори записа две обиколки, които щяха да са напълно достатъчни за полпозишън за неговата кола, която той споделя с бившия състезател на Менор във Формула 1 – Уил Стивънс и защитаващият световната си титла в клас LMP2 – Роман Русинов.

Напълно очаквано колите на Oreca-05 Nissan окупираха първите четири места, като на втора и трета позиции се наредиха двете коли на Signatech-Alpine с номера 35 и 36, докато късното най-бързо време на Роберто Мери в сряда вечер зад волана на неговата Manor Oreca с номер 44 го постави на четвъртата позиция.

В клас GTE Pro, Ford GT оглави класирането още в сряда и не остави съмнения, че ще стартира от полпозишън, но нещата в този клас изглеждат много близки, което е предпоставка за страхотна битка. Колите на Ford заеха позиции 1,2,4 и 5 при завръщането си след 34 годишно отсъствие. Времето на Дирк Мюлер в кола номер 68 за американско базирания отбор бе по-добро с малко над 2 десети от това на Райън Бриско в кола номер 69. Това бе страхотен резултат за отбора, който може да бъде прибавен към полпозишъните от 1965-а, 1966-а и 1967-а. Между сандвича на Ford се вклини Ferrari с номер 51, което обаче изостана на само 3 десети от времето на Мюлер на върха, което означава, че легендарната битка между двете марки може да бъде подновена с пълна сила.

При аматьорите напълно очаквано Роб Бел, Кейта Сава и Мок Венг ще старитрат от първата позиция, а зад тях от второто място ще потегли Aston Martin с номер 98 пилотиран от – Педро Лами, Матиас Лауда и Пол Лана.

84-то издание на "24-те часа на Льо Ман" започва в събота от 16:00 часа българско време, а веднага след началото му започва и голямата битка. Много от пилотите, отборите и изобщо хората свързани с това легендарно състезание имат какво да доказват и да постигнат целите, които са си поставили. Всички предпоставки за много интересно състезание са налични, така че остава само да се насладим на надпреварата.


Снимки: www.fiawec.com

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички