Aston Martin Racing подложи на оценка гумите Dunlop за първи път през ноември 2015 година по време на тестовете на Dunlop в Бахрейн. Това беше повратна точка и за двете страни: Dunlop се ангажира с разработването на цялостна програма за GT класа, а Aston Martin със завръщане към трофеите. Льо Ман е от особено значение и за двете страни, които са горди от постигнатите до момента успехи - Dunlop има 34 победи, повече от всеки друг производител на гуми, и Aston Martin победи в клас GT пре 2007 и 2008 година, а през 2014 година победи в клас GTE Am.
След широката компютърна симулация на Dunlop, за която бяха използвани данни от шасито на Aston Martin от тестовете през ноември, всичките шест пилоти от клас GTE Pro се оказаха ключови за разработването на гумите, като изминаха над 4500 км на писта. Екипът извърши тестове специално за състезанието Ла Сарте през юни, включително в Пол Рикар, Франция и Арагон, Испания, като тестовете приключиха две седмици преди събитията в Магни Корс във Франция и Монца, Италия. Подготовката включваше и температурните амплитуди на Льо Ман от 5 до 25 градуса, както и постигането и управлението на последователността на гумите и тестването им на мокро при ниски и високи температури.
Льо Ман се развива с всяка година с промяната на изискванията. Промяната в регулациите наложиха изменения в аеродинамиката на Aston Martin и заедно с трансформациите на настилката, пистата и атмосферните условия към гумите се добавят все нови и нови изисквания с всяка година. Със само осем часа на разположение за тест на пистата преди старта на събитието, симулациите и тестовете извън нея са от критично значение.
24 часа Льо Ман е третият кръг от Световният шампионат по издръжливост на FIA и стартира на 18 юни 2016 в 15:00 часа централно югоизточно време. Списъкът на участниците, включително и изборът на гуми може да отриете тук.