Формула 1 и ФИА се захванаха сериозно с обясненията и популяризирането на новите технически правила за догодина, както и с илюстрирането на това как ще се отразят новите регулации на дизайна на новото поколение болиди.
Рендърите на ФИА показват как се очаква да изглеждат колите, които ще са с активна аеродинамика и също така - с по-скромни размени - с 200 мм по-къса колесна база, както и със 100 мм по-тесни. Минималното тегло е свалено на 770 кг, но вече има сериозни съмнения, че някой от отборите ще успее да се доближи до това в хода на първия сезон от действието на новите правила.
Патрезе: Само един пилот може да се бори с Верстапен и това не е Норис
Новите форми на въздушните кутии трябва да осигурят намаляване на потока мръсен въздух, който оставя зад себе си колата, също така аеродинамичното съпротивление трябва да се намали с 40%, а новите коли ще генерират между 10 и 30% по-малко аеродинамично притискане в сравнение с болидите, които се използваха до края на сезон 2025.
Новите термини, които ще се използват във Формула 1, също са обект на обяснение. Първоначално режимът, използван за изпреварване - Manual Override Mode, който сменя DRS системата, вече ще се казва просто Изпреварване. Запазва се разликата от по-малко от 1 секунда от предната кола, но вече не се използва отварянето на задното крило - това ще го правят всички коли, а от допълнителна мощност от хибридната система.
Монтоя: С колата на Макларън всеки може да е шампион
ФИА въвежда и два нови термина за режимите на работа на електрическата енергия. Boost Mode е за управляваното от пилота използване на енергията от ERS системата, като пилотът сам преценява къде в хода на обиколката да използва тази допълнителна мощност. Recharge отново е свързано със зареждането на батерията на хибридната система.
Има опростяване и на термините за активната аеродинамика. Режимите X и Z остават в миналото и пилотите вече се разчитат на повече притискане в завоите и по-ниско челно съпротивление на правите. Първото става Corner Mode, а второто - Straight Mode. ФИА потвърди, че при Straight Mode ще се отварят подвижните елементи както на задното, така и на предното крило. За Corner Mode подвижните елементи на аеродинамиката се връщат в първоначалното си затворено положение.