Шефът на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф намекна, че компанията да се лиши от поне един от клиентските си тимове след 2030 година.
Сребърните стрели доставят и ще доставят задвижващи системи на три тима: Макларън, Уилямс и Алпин, като се смята, че договорите им са поне до края на сезон 2030. Но в Мерцедес планират да намалят мащаба на производство на задвижващи системи за Формула 1.
Догодина 8 от общо 22 коли на стартовата решетка във Формула 1 ще са със задвижващи системи на Мерцедес, а с влизането на новите технически правила в сила, това ще има двойни последствия. От една страна, това ще натовари допълнително Мерцедес, но от друга, компанията ще получи бърза възвращаемост на инвестициите, направени в новите задвижващи системи.
Ред Бул няма да търси заместник на Марко, закрива позицията му
„Нашето мнение, което обсъдихме и с големия шеф на Мерцедес Оля Калениус е, че ще намалим бройката отбори, на които ще доставяме задвижващи системи за следващия цикъл“, обясни Волф в подкаста Beyond the Grid.
Волф уточни, че „идеалната бройка“ клиентски тимове на Мерцедес е „между 2 и 3“.
Инцидентът в Барселона ли провали Верстапен?
За старта на сезон 2026 в Австралия Мерцедес ще трябва да транспортира до Мелбърн 16 задвижващи системи. За сравнение, Хонда ще трябва да осигури само 4 задвижващи системи на Астън Мартин.
Сайнц: Искам да стана световен шампион и съм готов да чакам!
Снимки: Gettyimages