По-късно днес уличната писта в Баку ще приеме своето осмо състезание във Формула 1, а от полпозишъна в него ще стартира Макс Верстапен, който вчера спечели щурата квалификация край бреговете на Каспийско море.
Верстапен е големият фаворит, но в Баку сме виждали какво ли не
В исторически план обаче полпозишънът не е най-добрата стартова позиция за пилот, който би искал да се бори за победата в Азербайджан. В досегашните седем състезания в Баку, само два пъти победителят от стартирал от първата позиция на стартовата решетка.
Коя ще е най-добрата стратегия в Баку днес?
Това се случи в дебюта на надпреварата през 2016 година, когато тя носеше името Гран При на Европа. Тогава Нико Розберг потегли от полпозишъна и впоследствие спечели по доминантен начин победта. Три години по-късно беше ред на Валтери Ботас да стартира и завърши първи в Баку, вече в Гран При на Азербайджан.
В останалите пет случая потеглилият от полпозишъна пилот по една или друга причина не е успявал да трансформира първата си стартова позиция в победа. А състезателят, стартирал от най-задна позиция, който впоследствие печели в Баку, е Дениъл Рикардо, който през 2017 година триумфира от десетото място в онази наистина луда Гран При на Азербайджан.
Пилотът с най-много полпозишъни в Баку е Шарл Леклер, който потегли от първото място през 2021, 2022, 2023 и 2024. Най-добрият резултат на монегаска в състезание край бреговете на Каспийско море обаче е второто му място от преди 12 месеца.
Програма на уикенда за Гран При на Азербайджан във Формула 1
Снимки: Gettyimages