Отборът на Уилямс отнесе солена глоба от 50 000 евро от стюардите на Гран При на Китай заради нарушение на правилата по време на вчерашната тренировка в Шанхай.
Британският тим не е предоставил на ФИА нужните записи от камерите, които са монтирани над кокпита и гледат към задното крило. Тези записи се използват, за да се прецени дали крилото се огъва повече от допустимото при движението на писта. От Уилямс обаче не са сложили нужните SD карти в камерите, тъй като са вярвали, че това вече е сторено от ФИА, въпреки че в техническата директива пише, че това е задължение на отборите.
,fit(478:270))
ФИА погва огъващите се крила още в Китай
От Уилямс са осъзнали, че нещо не е наред с камерите в средата на сесията, когато са видели червена мигаща светлина и веднага са уведомили техническия делегат на ФИА затова. В този момент обаче вече е било прекалено късно да се направи нещо по въпроса и след края на сесията от тима не са предоставили нужните записи на ФИА.
,fit(478:270))
В Уилямс намериха причината за катастрофата на Сайнц в Австралия
Поради тази причина стюардите наложиха глоба от 50 000 евро, като само 10 000 от тях трябва да бъдат заплатени сега, а останалите са условни до края на годината. Комисарите също така подчертават, че липсата на тези записи не означава, че крилата на Уилямс не отговарят на правилата за огъване.
От Уилямс поеха отговорност за случилото се и благодариха на ФИА за конструктивния диалог и цялостния подход към случая.
„Ние имахме притеснения, че камерите не работят по време на тренировката и затова бяхме в диалог с ФИА през цялата сесия. След нея ФИА и самите ние прегледахме всички процеси и можем да потвърдим, че невъзможността да предоставим записите в съответните срокове се дължеше на мискомуникация. Всички вътрешни процеси ще бъдат преразгледани и коригирани, за да няма повторение на този случай. В допълнение ние ще кажем, че в Мелбърн предоставихме всички записи на ФИА без проблеми и ще продължим да подкрепяме ФИА, предоставяйки всички записи в срок.
„Ние нямаме притеснения за легалността на нашето задно крило. То е същото крило, което използвахме в Мелбърн, то напълно отговаря на правилата и ние не трябваше да правим допълнителни промени заради новата техническа директива. Уверени сме, че в бъдеще ще предоставяме всички записи без проблеми.
„Ние разбираме, че, за да гарантира честно следене за спазването на техническите правила ФИА налага съответната глоба и ние им благодарим за конструктивния разговор и отношението към този въпрос“, написаха от Уилямс.
,fit(478:270))
Програма на уикенда за Гран При на Китай във Формула 1
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages