Отборът на Уилямс е открил причината, която доведе до катастрофата на Карлос Сайнц в края на първата обиколка на Гран При на Австралия миналата седмица.
Испанецът загуби контрол над колата си в подхода за последния завой на „Албърт Парк“ и се разби в предпазната стена, което доведе до неговото отпадане от първото му състезание за Уилямс. Още тогава се появиха съмнения, че не става дума за грешка, а за някакъв проблем в колата му, тъй като той се оплака по радиото, че имал внезапен скок във въртящия момент.
Преди началото на уикенда за Гран При на Китай Сайнц разказа по-подробно какъв точно е бил проблемът в колата му в Мелбърн. Директорът по представянето на отбора Дейв Робсън пък заяви, че не очаква той да се прояви до края на сезона, тъй като е специфичен за мокрите условия.
„Погледнахме данните и бързо видяхме какво се случи, което ме успокоява. Без да изпадам в детайли, става дума за качване на предавка в режим за кола на сигурност. Разбира се, аз съм разочарован и съжалявам за всички в отбора. Прекарах остатъка от състезанието, опитвайки се да помогна по радиото и се радвам, че можех да участвам поне така в състезанието. За щастие вторият уикенд за годината следва веднага“, заяви Сайнц.
,fit(478:270))
Как Карлос Сайнц помогна за силното класиране на Алекс Албон в Австралия
„Да, аз мисля, че това е нещо специфично за мокрите условия. От части се дължи и на факта, че Карлос не познава двигателя и скоростната кутия и как те реагират в различните режими. Така че щеше да е хубаво да имаме една сесия на мокро с него преди това състезание, но няма какво да направим по въпроса.
„В Бахрейн (по време на тестовете) имаше малко дъжд, но не достатъчно. Една такава сесия щеше да ни позволи да изпробваме тези настройки. Но поне той вече ще знае как реагира нашата кола в подобни ситуации“, коментира Робсън.
,fit(478:270))
Програма на уикенда за Гран При на Китай във Формула 1
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages