Международната автомобилна федерация (ФИА) не планира да прави промени по тестовете за гъвкавостта на предните крила във Формула 1, това заяви ръководителят на звеното за състезанията с едноместни болиди Николас Томбазис.
В хода на сезон 2024 гъвкавостта на крилата отново стана обект на дискусия. Основните оплаквания идваха от отборите на Ферари и Ред Бул, които смятаха, че крилата на Мерцедес и Макларън се огъват повече от позволеното под натоварване на пистата. От ФИА обаче обявиха, че крилата са напълно легални и това принуди Биковете и Черните кончета също да конструират такива крила, които минават тестовете на ФИА, но след това се огъват на пистата.
От Ферари признаха, че са закъснели с въвеждането на трик по своята кола
По думите на Томбазис за ФИА е много трудно да следи за гъвкаовстта на всички крила заради различните дизайни и конструкции, които отделните отбори използват. Именно поради тази причина настоящият модел за тестване ще бъде запазен и догодина.
Макларън с допълнителни корекции по задните крила заради "мини-DRS" системата
„Ние сме доволни от това, което виждаме. Но трябва да призная, че невинаги е въпрос дали сме доволни, или не. А по-скоро дали можем да направим някакви значителен тест. Едно от предизвикателствата на предните крила спрямо останалите части от колата е, че натоварването е много по-различно при всяка кола.
„Повечето тестове са за натоварване в определена посока, с определена точка на натискане – дадено натоварване не трябва да води до определено огъване. Най-успешните подобни тестове имитират случващото се в реалността с тежести. В по-ранните крила те бяха сравнително успешни. Но разновидснотта на крилата между отделните коли прави тестването много трудно.
„През лятото и в началото на есента имаше много шум по тази тема. Но ние обяснихме много ясно на отборите, че не сме променяли тестовете от въвеждането на сегашните правила през 2022 година. Казахме им още, че не планираме да правим допълнителни тестове на предните крила и държим на думата си“, обясни Томбазис.
Снимки: Gettyimages