Ръководителят на отбора на Ферари във Формула 1 Фредерик Васьор призна, че „Черните кончета“ са закъснели с въвеждането на един трик по своята кола, който е бил използват от техните съперници.
Става дума за гъвкавостта на елементите на предното крило, която може да бъде от голяма полза на тимовете в намирането на точния баланс за всяка писта. Именно тази по-голяма гъвкавост на елементите, което отбори като Макларън и Мерцедес имаха още от средата на лятото, им позволяваше по-лесно да намерят баланса между недозавиването в бавните завои и презавиването в бързите, което се генерира от модерните граундефект коли.
Леклер вярва, че Ферари може да догони Макларън в битката за титлата
При Ферари тези по-гъвкави крила се появиха чак в Сингапур, което доведе и до едно възраждане на Скудерията. Италианският тим записа две поредни победи в Съединените щати и Мексико, за да се изкачи на второто място в шампионата при конструкторите и дори да започне да мечтае за титлата.
Таен ъпдейт помогнал на Ферари за двойната победа в Остин?
А пред медиите Васьор обясни, че от Ферари са закъснели с въвеждането на по-гъвкави крила, защото са смятали, че ФИА ще ги обяви за нелегални, което ще принуди техните съперници да правят промени. Решението на ФИА обаче беше точно обратното и чак след него от Ферари започнаха да работят върху създаването на по-гъвкави крила.
„Имаше разочарование, защото в един момент ние чакахме решението на ФИА, които инсталираха камери по колите за Гран При на Белгия. Ние бяхме убедени, че решението ще за забрана, но стана обратното. Така че ние загубихме един-два месеца.
„Трудно е, защото в ерата на тавана на бюджетите трябва да се правят избори. Това означава, че ако си убеден, че нещо няма да бъде позволено, няма как да работиш по него, защото ти отнема от ограничените ресурси. Нашето решение беше такова“, обясни Васьор.
Снимки: Gettyimages