Вход / Регистрирай се

Куартараро е мислил за раздяла с Ямаха докато е водил в MotoGP

Световният шампион в MotoGP за 2021 година Фабио Куартараро призна, че е обмислял да се раздели с Ямаха когато е бил начело в генералното класиране в кралския клас в началото на сезон 2022.

Французинът започна защитата на своята титла много силно и до средата на сезона имаше три победи и още три втори места. След Гран При на Германия Куартараро водеше с цели 91 точки пред Франческо Баная, който направи много силна втора половина на сезона, в която Куартараро записа само два подиума, докато Баная имаше пет победи, което позволи на италианеца да спечели титлата.

Обратът на Баная в MotoGP от 2022 номиниран за престижна награда
Обратът на Баная в MotoGP от 2022 номиниран за престижна награда

В интервю за Motosprint Куартараро призна, че е обмислял да напусне Ямаха още преди този спад в представянето на японците. По думите на французина той е усетил първите признаци за изоставането на Ямаха още в края на 2021 година, около спечелването на титлата от негова страна.

„Започнах да забелязвам първите проблеми още в края на 2021 година, горе-долу когато спечелих титлата. Честно, през 2022 си мислех за смяна на отбора, но няма как да го направя, докато водя в шампионата. Мислех, че ще направим стъпка напред, но това не се случи. Сега работим в правилната посока“, коментира Куартараро.

Куартараро не е фокусиран върху V4 проекта на Ямаха
Куартараро не е фокусиран върху V4 проекта на Ямаха

Въпреки че през 2022 французинът си е мислил за раздяла с Ямаха по-рано тази година той подписа нов двугодишен договор с марката от Ивата. Една от причините той да стори това беше промяната във философията на работата в тима, който сега работи по по-европейски модел.

Кога можем да очакваме V4 двигателя на Ямаха в MotoGP?
Кога можем да очакваме V4 двигателя на Ямаха в MotoGP?

„Миналата година беше много трудна, особено между март и юли. Изведнъж се озовахме от позиция да се борим за победи до такава едва да влизаме в топ 10, беше много трудно психически.

„Постепенно аз промених моето мислене, опитах се да гледа по-оптимистично на нещата. След като ние с Ямаха се смъкнахме от първото до десетото място, съществува възможността да се случи и обратното, въпреки че ще е много по-трудно.

„Сега ние се разширяваме, но не ни достигат мотори на пистата. Догодина ще имаме и Прамак, което е знак, че ние натискаме, както и трябва. И все пак, това, че правим правилните неща, няма да доведе до моментални подобрения, ще отнеме време.

„В нашия спорт няма гаранции. Ако помислите за ситуацията по време на тестовете на „Сепанг“ и сега, разликата е очевидна, след като знаем по кой път да поемем. Промяната в манталитета на японските инженери не е нещо незначително. На пример в петъка на първото състезание на „Мизано“ ние имахме едночасов брифинг, което е важен сигнал“, коментира Куартараро.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички