Световният шампион в MotoGP за 2020 година Жоан Мир призна, че промените, които бяха направени в правилата за развитие на моторите в кралския клас преди началото на сезон 2024, за да се помогне на Хонда и Ямаха, не са се отразили много положително на неговия тим.
Заради изоставането, което двете японски марки натрупаха през последните години, организаторите на шампионата направиха промени в правилата за ограниченията за развитие. С тях те целяха да помогнат на Хонда и Ямаха в този труден момент.
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
И докато при Ямаха започна да се забелязва някакъв проблясък във втората половина на сезона, то при Хонда ситуация не беше толкова розова. Да, подобрение в темпото имаше, но почти винаги пилотите на Хонда оформяха дъното на класирането във всяка една сесия.
Резултатите от теста надхвърлили очакванията на Ямаха
Хонда завърши годината със само 75 точки в контруксторския шампионат, докато Ямаха събра 124. За сравнение Дукати спечели петата си поредна конструкторска титла с актив от 722 от възможни 740 пункта.
Колко близо беше Априлия до това да се присъедини към Хонда и Ямаха?
В хода на целия сезон пилотите на Хонда влязоха в топ 10 в дългите състезания само два пъти. Това се случи в Индонезия и Тайланд, но и в двата случая имаше много странични фактори, които помогнаха за тези резултати. На „Мандалика“ Йоан Зарко се възползва от многото падания в челото, за да завърши девети, след което стигна до осмата позиция в мократа надпревара на „Бурирам“.
„Тази година бяхме в същата позиция, в която бяхме и през миналата. Надявам се догодина това да се промени, но в краткосрочен план ние не спечелихме нищо. Това се вижда от резултатите, нямаше подобрение в тях. Трябва да намерим как да слагаме хубави части по мотора, които ни помагат да ставаме по-бързи. В момента това не се случва“, обясни Мир.
„Фактът, че ние можем да тестваме с официалните пилоти, не мисля, че ни дава предимство, защото, ако моторът беше по-добър, аз щях да карам по-бързо. Затова имаме тестовия отбор. Ако ние отидем да тестваме нещо и прекараме цяла седмица на пистата между състезания, то ние не си почиваме достатъчно за тях. Влизаме в серии, в които редуваме тестове и състезания, а понякога тестът не е само един между отделните стартове.
„Затова ние имаме тестов екип, който сега бива подсилен. Трябва той да работи върху новите части. Ако те смятат, че нещо работи, ние ще го пробваме по време на състезателните уикенди“, добави още Мир.
От Хонда обясниха защо не тестваха новия си мотор в Барселона
Въпросното подсилване, за което испанецът говори, е Алейш Еспаргаро, който вече започна своята работа като официалния тестов пилот на Хонда. Опитният испанец се присъединява към лагера на японците след края на своята активна състезателна кариера и ще се опита да помогне на марката да напред, използвайки своя богат опит.
Снимки: Gettyimages