Отборът на Хонда даде обяснение защо не тества прототипна версия на своя мотор за сезон 2025 в MotoGP по време на официалния тест, който се проведе във вторник в Барселона.
Алекс Маркес с най-добро време в края на теста в Барселона, Мартин остана 11-ти
За разлика от другите производители, които изпробваха прототипни версии на своите нови машини, Хонда не разполагаше нито с нов мотор, нито със съществени нови части, които да бъдат изпробвани. Вместо това Лука Маритни, Жоан Мир, Йоан Зарко, новобранецът Сомкиат Чантра и новият тестов пилот на японците Алейш Еспаргаро въртяха обиколки с версията на RC213V, с която Хонда завърши сезон 2024.
Това никак не се хареса на световния шампион за 2020 Мир, който беше меко казано ядосан след края на теста.
„Реалността е, че аз нямах какво толкова да тества,. Вече бях тествал всичко преди. Направих 70 обиколки с неща, които съм тествал поне два пъти. Как може да не съм ядосан? Има определени срокове, в които новите неща трябва да са готови, но по една или друга причина това не става.
„Слава Боду ние имаме тест следващата седмица, но е ясно, че аз не съм доволен, няма за какво да съм доволен. Всички сме заедно в тази лодка и искаме да се измъкнем от ситуацията, това е очевидно и аз го знам. Но разбира се, че щом ние нямахме какво да тестваме сега, аз не знам какво да очаквам от теста другата седмица. Оставаме си в същата ситуация, много сме далеч, но нека да видим дали другата седмица ще се доближим малко повече“, каза Мир.
В същото време ръководителят на отбора на Хонда Алберт Пудж обясни, че има добро обяснение за този по-консервативен подход на японците към теста в Барселона. В него най-предно класираният пилот с RC213V беше сателитният пилот на LCR Хонда Зарко, който остана 10-ти. Заводските представители Мир и Марини се класираха 15-ти и 18-ти, а Еспаргаро даде 14-то време в своя първи ден с Хонда. Новакът Чантра пък беше най-бавният от всички пилоти, които записа по-конкурентно време, при своя дебют на борда на мотор от MotoGP.
„Прототипът за 2025 се сглобява, когато имаш нещо, което ти допада. Тъй като ние направихме толкова много тестове в хода на годината, нямаше смисъл да носи прототипа тук. В хода на годината ние изпробвахме много нови неща и нямаше смисъл да носим „черен“ мотор, тъй като през голяма част от годината ние тествахме „черен“ мотор.
„Ние имахме три много важни неща за тестване, които ние тестваме през цялата година, но нямаме готов прототип. Ние работим върху различни проблеми по мотора – стабилност, спиране и вибрации. Да се справим с вибрациите не е лесно. Те не са типичният чатъринг, а нещо по-голямо. Те влияят много на пилотите, което ни притеснява.
„Ние завършихме годината с лек прогрес. Моторът не завиваше добре, но след теста на „Мизано“ започна да го прави, сега завива добре“, обясни Пудж.
Идната седмица Хонда ще направи частен тест на „Херес“, в който участие ще вземат и титулярните пилоти. Японците могат да правят това, заради по-слабите си резултати през последните години.
Снимки: Gettyimages