Защо спринтът към първия завой в Мексико е толкова важен

Карлос Сайнц беше много доволен вчера от спечелването на шестия му полпозишън във Формула 1, но испанецът призна, че в началото на Гран При на Мексико Сити той ще бъде един от най-уязвимите пилоти в колоната. Причината за това се крие в първите 10 секунди след изгасването на светофарите на старта на състезанието по-късно днес.

Спринтът към първия завой в Мексико е най-дългият в целия календар на Формула 1 – 767 метра от първа стартова редица, което означава много време за ускорение и търсене на позиции от пилотите в колоната, които ще търсят възможности за атака. Също така, лидерът ще осигури изтегляне на поне един от своите преследвачи, който пък ще има по-висока скорост преди началото на зоната за спиране и ще може да атакува.

Ще засенчи ли отново Ферари дуела между Верстапен и Норис?
Ще засенчи ли отново Ферари дуела между Верстапен и Норис?

Миналата година Серхио Перес се възползва от това и от пети на решетката влезе в битката за лидерската позиция преди спирането за първия завой, но пък там се удари с Шарл Леклер и това го прати извън трасето за неприятна изненада на феновете по трибуните.

Макс Верстапен: Не очаквам чудеса
Макс Верстапен: Не очаквам чудеса

Статистиката дава нелош шанс на Карлос да запази лидерството, ако стартира чисто – за 8 състезания от 2015 година нас, когато Формула 1 се върна в Мексико, в половината случаи пилотът, тръгнал първи е бил начело и в първата обиколка. Два пъти това е направил тръгналият от второ място и два пъти – този, който е стартирал трети.

Пирели: Предпочитаната стратегия ще е с един бокс
Пирели: Предпочитаната стратегия ще е с един бокс

„Трябва да направя добро ускорение в първите 100 метра, това е най-важното тук, просто да тръгнеш добре и след това да се защитавам”, обясни Сайнц.

Карлос Сайнц се оказа недостижим в квалификацията в Мексико
Карлос Сайнц се оказа недостижим в квалификацията в Мексико
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички