Само един отбор няма потвърден доставчик на мотори за 2026 година

В момента във Формула 1 има общо четири доставчика на задвижващи системи, а тази бройка ще се увеличи с два при въвеждането на новите правила за двигателите в началото на 2026 година. Тогава към Мерцедес, Рено, Ферари и Хонда ще се присъединят Ауди и Форд.

Официално: Форд се завръща във Формула 1
Официално: Форд се завръща във Формула 1

По настоящем Мерцедес доставя мотори на най-много отбор. Освен заводския тим на германците двигателите на компанията се използват още от Астън Мартин, Макларън и Уилямс. От тези три тима Астън Мартин ще смени доставчика с Хонда през 2026 година, а другите два ще продължат да използва агрегатите на Мерцедес.

Уилямс и Мерцедес ще продължат партньорството си и при въвеждането на новите правила
Уилямс и Мерцедес ще продължат партньорството си и при въвеждането на новите правила

В момента Хонда доставя мотори на Ред Бул и Алфа Таури, но от 2026 година двата екипа под шапката не Ред Бул ще използват собствени двигатели, които ще бъдат развитие в партньорство с Форд. Това е и причината японците да подпишат с Астън Мартин за пълното си заводско завръщането във Формула 1.

Волф: Астън Мартин не ни сменя с Хонда заради двигателя
Волф: Астън Мартин не ни сменя с Хонда заради двигателя

Ферари също със сигурност ще загуби един клиент в лицето на Заубер, който през 2026 година ще стане заводският отбор на Ауди. Реално единствената въпросителна при доставчиците на моторите е свързана с отбора на Хаас. Още от влизането си във Формула 1 американският тим използва задвижващите системи, а и не само, на Ферари и дори има собствена база във фабриката на „черните кончета“ в Маранело. На фона на всички тези фактори е много вероятно Хаас да продължи работата си с Ферари, но това все още не е потвърдено.

От Ауди отново потвърдиха, че не се отказват от Формула 1
От Ауди отново потвърдиха, че не се отказват от Формула 1

Както е и в момента и през 2026 година само Алпин ще използва задвижващата система на компанията майка Рено. Има вероятно французите да доставят мотори и на Андрети, ако американският екип бъде допуснат до участие във Формула 1.

В Алпин запалиха мотора на колата за 2024
В Алпин запалиха мотора на колата за 2024

По-рано беше обявено, че Андрети ще използва задвижващи системи на Кадилак, но това ще стане най-рано през 2028 година. Това означава, че в първите си 2-3 години в спорта екипът на Майкъл Андрети ще трябва да си партнира с друг производител, а най-вероятно това ще бъде именно Рено. Първо обаче бившият пилот във Формула 1 трябва да се разбере с ФОМ за влизането си в шампионата, което може да стане най-рано догодина и най-късно през 2027 година.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички