В хода на миналата седмица отборът на Астън Мартин официално обяви, че ще използва задвижващите системи на Хонда от старта на сезон 2026 във Формула 1, когато ще бъдат въведени и новите правила за двигателите. До тогава обаче тимът от Силвърстоун ще продължи да разчита на двигатели на Мерцедес, които се използват от отбора още от 2009 година, когато той все още бе познат като Форс Индия.
Според Тото Волф тази предстояща раздяла с един от най-верните и дългогодишни клиенти на Мерцедес не означава, че моторите на германския производител са по-слаби от тези на Хонда. По думите на австриеца до раздялата се стига тъй като Астън Мартин иска да бъде изцяло заводски отбор, а не клиентски, какъвто в момента е.
Алонсо: Астън Мартин може да се бори за титлата и преди Хонда
„Не мисля, че те се разделят с нас, за да отидат при Хонда, заради мотора ни. Мисля, че от гледна точка задвижващата система ние и Хонда сме равни. По-скоро те (Астън Мартин) искаха да станат напълно заводски отбор, а не клиентски, какъвто са при нас.
„Сега те ще има собствена екслузивна сделка за двигателите, имат си собствен доставчик на гориво и строят нова фабрика, която трябва да заработи в близките месеци. Целите на Лорънс (Строл) никога не са били малки. Мисля, че когато искаш да си конкурентен и да печелиш титли това са стъпките, които ти трябва да предприемеш“, обясни Волф.
Снимки: Gettyimages