Загублият своето титулярно място в отбора на Алфа Таури във Формула 1 Ник де Врийс може да стане титулярен пилот на Тойота в Световния шампионат за издръжливост (WEC) през сезон 2024. За нидерландеца това ще бъде завръщане в състава на японския производител, в който той бе резерва през миналата година.
Оригинално договорът на Де Врийс предвиждаше неговото промотиране в титулярен пилот за настоящата кампания. Той обаче успя да се възползва от клауза, която му позволи да прекрати това споразумение след предложението за титулярно място във Формула 1.
Де Врийс може да се върне във Формула Е
След големият неуспех в Алфа Таури обаче изглежда Де Врийс отново ще се насочи към състезанията за издръжливост и то в Hypercar категорията. По данни на motorsport.com нидерландецът ще бъде титуляр на екипажа на Тойота с №7, в който ще замени Хосе Мария Лопес и ще бъде съотборник с Майк Конуей и Камуи Кобаяши. Лопес, който е част от Тойота от 2017 година насам, удължи своя контракт с японската марка с една година в началото на тази сезон.
Отборният директор на Тойота Роб Леупен отказа да коментира слуховете за Де Врийс по време на домашното състезание на японската марка преди две седмици.
„Аз постоянно държа връзка с Ник защото и двамата сме нидерландци. Мисля, че Ник има много възможности пред себе си, в миналото е правил добри тестове за нас. Ние сме в добра ситуация с нашите пилоти сега. Мисля, че сегашният ни пилотски състав е великолепен. От тази гледна точка не бих казал, че имаме проблеми“, заяви Леупен.
На свой ред 40-годишният Лопес също не разкри много за своето бъдеще и по-специално за шансовете да остане в Тойота.
„Не още – отговори Лопес, когато бе попитан дали има информация за бъдещето си в Тойота. – Бих искал да остана в отбора, но вече не съм на 20. Ще видим какво ще стане. Още не е решено.“
В последните години Тойота обикновено обявяваше своите пилотски състави за даден сезон в края на ноември и началото на декември, когато обикновено представя всичките си планове за следващия сезон във всички шампионати.
Снимки: Gettyimages