Загублият своето титулярно място в отбора на Алфа Таури във Формула 1 Ник де Врийс може да стане титулярен пилот на Тойота в Световния шампионат за издръжливост (WEC) през сезон 2024. За нидерландеца това ще бъде завръщане в състава на японския производител, в който той бе резерва през миналата година.
Оригинално договорът на Де Врийс предвиждаше неговото промотиране в титулярен пилот за настоящата кампания. Той обаче успя да се възползва от клауза, която му позволи да прекрати това споразумение след предложението за титулярно място във Формула 1.
,fit(478:270))
Де Врийс може да се върне във Формула Е
След големият неуспех в Алфа Таури обаче изглежда Де Врийс отново ще се насочи към състезанията за издръжливост и то в Hypercar категорията. По данни на motorsport.com нидерландецът ще бъде титуляр на екипажа на Тойота с №7, в който ще замени Хосе Мария Лопес и ще бъде съотборник с Майк Конуей и Камуи Кобаяши. Лопес, който е част от Тойота от 2017 година насам, удължи своя контракт с японската марка с една година в началото на тази сезон.
Отборният директор на Тойота Роб Леупен отказа да коментира слуховете за Де Врийс по време на домашното състезание на японската марка преди две седмици.
)
„Аз постоянно държа връзка с Ник защото и двамата сме нидерландци. Мисля, че Ник има много възможности пред себе си, в миналото е правил добри тестове за нас. Ние сме в добра ситуация с нашите пилоти сега. Мисля, че сегашният ни пилотски състав е великолепен. От тази гледна точка не бих казал, че имаме проблеми“, заяви Леупен.
На свой ред 40-годишният Лопес също не разкри много за своето бъдеще и по-специално за шансовете да остане в Тойота.
)
„Не още – отговори Лопес, когато бе попитан дали има информация за бъдещето си в Тойота. – Бих искал да остана в отбора, но вече не съм на 20. Ще видим какво ще стане. Още не е решено.“
В последните години Тойота обикновено обявяваше своите пилотски състави за даден сезон в края на ноември и началото на декември, когато обикновено представя всичките си планове за следващия сезон във всички шампионати.
Снимки: Gettyimages