Колко натежаха 37 килограма в прототипа на Тойота в Льо Ман?

Колко натежаха 37 килограма в прототипа на Тойота в Льо Ман?

Снощи Тойота загуби голямата битка в Хиперпол сесията в Льо Ман, която определя подреждането на първите 4 стартови редици за легендарното 24-часово състезание. 50 години след последното си участие в топ класа в Льо Ман Ферари окупира първа редица, а още преди финалната квалификационна битка от Тойота се оплакаха, че промените във формулата Balance of Performance (BoP) ги дърпат назад – минималното тегло на прототипите GR010 Hybrid за Льо Ман беше повишено с 37 килограма, най-голямото увеличение в класа Hyperar.

„Така губим максимална скорост и ще ни е много трудно да продължим победната си серия в Льо Ман – заяви един от пилотите на Тойота Хосе Мария Лопес. – Ферари са с 10 километра в час по-бързи от нас на правите, а ние сме на трето място по скорост. Порше също са по-бързи от нас. Но финалът на състезанието е далеч, тепърва ще видим кой какво ще покаже на пистата, но битката за победата ще е много трудна.”

Лопес обаче е наясно, че в сериозна част от случаите успехът в Льо Ман не се решава от скоростта, а от издръжливостта на автомобилите.

Половин век по-късно Ферари окупира първата редица за "24 часа на Льо Ман"
Половин век по-късно Ферари окупира първата редица за "24 часа на Льо Ман"

„Нашият шанс е да разполагаме с автомобил, който няма технически проблеми, да направим чисти стопове и да караме без грешки. Перфектно състезание – ако го направим, ще имаме шанс. Промяната в BoP беше доста голяма, като се има предвид, че не ние бяхме най-бързи в последните две състезания, а Ферари.”

Ферари спечели първата квалификация в Льо Ман
Ферари спечели първата квалификация в Льо Ман

Лопес допълни, че увеличението на минималното тегло на прототипите се отразява не само на максималната скорост, но и на поведението на колата в завоите.

„Разлика от 10 км/ч на правите е голяма, тъй като 70-80% от обиколката в Льо Ман се кара на пълна газ – допълни Лопес. – И освен това допълнителните килограми много се усещат в завоите. Спирането става по-трудно, в завоите натоварваме повече гумите и колата губи идеалния си баланс. Не са 5 или 10 килограма, а 37.”

За Льо Ман минималното тегло на Ферари беше увеличено с 24 килограма, на Кадилак – с 11, а на Порше – само с 3. При Пежо, Вануол и Гликенхаус няма промяна на минималното тегло.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички