Тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман“ предложи една изключително интересна битка за победата, каквато феновете не бяха виждали поне от 2011 година насам.
До голяма степен тази битка бе резултат на системата Balance of Performance (BoP), която изравни колите в Hypercar категорията. Със сигурност най-големите губещи от корекцията в BoP в седмицата преди състезанието бяха от Тойота, чийто прототип GR010 бе натоварен с 37 килограма баласт, но пък получи допълнителни 4 MJ енергия, които да използва във всеки един стинт.
След 50-годишно отсъствие Ферари се завърна и спечели "24 часа на Льо Ман" от раз
В крайна сметка японският производител не успя да продължи серията си от поредни победи в Льо Ман, след като колата с №8 на Рио Хиракава, Брендън Хартли и Себастиен Буеми завърши на второ място. Автомобилът с №7 на Камуи Кобаяши, Хосе Мария Лопес и Майк Конуей пък отпадна още в началото на нощта след един доста нелеп инцидент в началото на една от множеството бавни зони.
След състезанието председателят на Тойота – Акио Тойода заяви, че е останал разочарован от промените в BoP, които са засегнали най-много неговият отбор, който от 2012 насам е изключително верен както на Льо Ман, така и на Световния шампионат за издръжливост (WEC). GR010 бе най-тежкият прототип миналия уикенд, с цели 16 килограма по-тежък от 499Р на Ферари, който спечели надпреварата.
„Ауди се оттегли в края на 2016 година, Порше изчезна след 2018 и само Тойота остана във водещата категория на Льо Ман и се бори. Ние наистина приветствахме завръщането на производителите тази година.
„Това, в което ние участваме е „спорт, в който атлетите се борят“. Моторспортът е това. Определено не е моторна „политика“, която да разкрива твърдоглавието на производителите. Искам да кажа, че моето желание беше да видя как пилотите, инженерите и механиците се борят за победата. Докато гледах квалификацията си мислех „загубих политическата битка“, каза Тойода.
„Съперници да се борят сериозно един с друг. Мисля, че спортът е затова и съм сигурен, че и феновете ще искат да видят точно това“, добави още японецът.
Преди тазгодишното издание на „24 часа на Льо Ман“ Тойота имаше пет поредни победи в състезанието, но всички те бяха в минимална конкуренция, тъй като японският производител бе единственият във водещата категория на състезанието. През тази година обаче, при завръщането на производителите във водещия клас и с помощта на BoP серията на Тойота бе прекъсната. Но какво може да спечелят японците от тази загуба?
Снимки: Gettyimages