Вход / Регистрирай се

Верстапен е бил шокиран когато е разбрал колко ще трябва да плати за суперлиценза си

В хода на сезон 2022 Макс Верстапен завоюва своята втора световна титла във Формула 1 по един доминантен начин, печелейки 15 състезания, с което натрупа актив от 454 точки. По този начин той постави рекорд за брой победи и точки в един сезон, но това има и своята негативна страна.

Заради тези 454 пункта, които нидерландецът записа през 2022 година, той трябва да заплати цели 963 800 евро, за да поднови своя суперлиценз за сезон 2023. Тази главоломна сума се формира като към базовата такса от 10 400 евро се прибавят по 2 100 за всяка спечелена точка (10 400+454*2 100=963 800).

Негативната страна на големите успехи на Верстапен през 2022 година
Негативната страна на големите успехи на Верстапен през 2022 година

Напълно очаквано тази сума не е оставила Верстапен много щастлив като за това призна самият нидерландец в интервю за германското издание Motorsport-Total. В него нидерландецът също така намекна, че трябва да има преразглеждане на тази система, тъй като състезанията в календара стават все повече и повече, с което и точковите активи на пилотите също се увеличават.

„Аз мисля, че тази сума е абсурдна. Не мисля, че е правилно да трябва да плащаме толкова много. В другите спортове това нещо го няма. А и при нас състезанията стават все повече и повече“, заяви Верстапен.

Рекордите, които Макс Верстапен и Ред Бул подобриха през 2022 година
Рекордите, които Макс Верстапен и Ред Бул подобриха през 2022 година

За негово щастие още преди края на миналата година моторспорт съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко каза, че тимът ще поеме таксата за суперлиценза на своята звезда.

„Страхувам се, че ние ще трябва да го платим, ако съм запомнил правилно договора“, каза Марко тогава.

Ред Бул ще плати суперлиценза на Макс
Ред Бул ще плати суперлиценза на Макс

През тази година Верстапен, или по-точно Ред Бул, ще трябва да заплати с над 300 000 евро повече, отколкото вторият в генералното класиране от миналата година Шарл Леклер. Пилотът на Ферари събра 308 точки в хода на миналия сезон, което означава, че неговият суперлиценз струва 657 200 евро.

Най-малка сума ще заплатят двамата новобранция Оскар Пиастри и Логан Сарджънт, както и завръщащият се като титуляр след три години на резервната скамейка Нико Нюлкенберг, които дължат само базовата такса от 10 400 евро. Третият новобранец Ник де Врийс дължи 14 600 евро, тъй като той спечели две точки през миналата година в своето участие в Гран При на Италия с екипа на Уилямс.

Ето по колко дължи всеки един пилот за суперлиценза си за сезон 2023 във Формула 1: 

1. Макс Верстапен (Ред Бул) – 963 800 (454 точки) 
2. Шарл Леклер (Ферари) – 657 200 (308 точки) 
3. Серхио Перес (Ред Бул) – 650 900 (305 точки) 
4. Джордж Ръсел (Мерцедес) – 587 900 (275 точки) 
5. Карлос Сайнц (Ферари) – 527 000 (246 точки) 
6. Люис Хамилтън (Мерцедес) – 514 400 (240 точки) 
7. Ландо Норис (Макларън) – 266 600 (122 точки) 
8. Естебан Окон (Алпин) – 203 600 (92 точки) 
9. Фернандо Алонсо (Астън Мартин) – 180 500 (81 точки) 
10. Валтери Ботас (Алфа Ромео) – 113 300 (49 точки) 
11. Кевин Магнусен (Хаас) – 62 900 (25 точки) 
12. Пиер Гасли (Алпин) – 58 700 (23 точки) 
13. Ланс Строл (Астън Мартин) – 48 200 (18 точки) 
14. Юки Цунода (Алфа Таури) – 35 600 (12 точки) 
15. Гуаню Джоу (Алфа Ромео) – 23 000 (6 точки) 
16. Алекс Албон (Уилямс) – 18 800 (4 точки) 
17. Ник де Врийс (Алфа Таури) – 14 600 (2 точки) 
18. Нико Хюлкенберг (Хаас) – 10 400 (0 точки) 
19. Логан Сарджънт (Уилямс) – 10 400 (0 точки) 
20. Оскар Пиастри (Макларън) – 10 400 (0 точки)

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички