Хамилтън: Титлата за 2021 щеше да се реши другояче, ако бяхме похарчили още 300 000

Седемкратният световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън се включи в дискусиите относно спазването на тавана на бюджетите в рамките на сезон 2021. Както е известно миналогодишната кампания бе първата в историята на спорта, в която тимовете имаха ограничение на своите бюджети. В случая то бе 145 милиона долара, а през тази година то е 140 милиона.

По време на уикенда за Гран При на Сингапур миналата седмица се появиха спекулации, че два от отборите на стартовата решетка не са успели да се поберат в рамките на тези 145 милиона. Според информацията на Gazzetta dello Sport и Auto Motor und Sport това са екипите на Ред Бул и Астън Мартин.

Ред Бул и Астън Мартин превишили тавана на бюджетите през 2021 година?
Ред Бул и Астън Мартин превишили тавана на бюджетите през 2021 година?

Именно пилотът на Ред Бул Макс Верстапен победи Хамилтън в спора за титлата през миналата година, а според британеца това се е дължало на многото подобрения, които „Биковете“ са имали във втората половина на сезона. По думите на пилота на Мерцедес, ако „Сребърните стрели“ са били похарчили с 300 хиляди долара повече, развоята на битката за титлата е щял да бъде друг.

ФИА обявява в понеделник решението си за тавана на бюджетите
ФИА обявява в понеделник решението си за тавана на бюджетите

„Помня миналата година, нашият последен ъпгрейд беше на „Силвърстоун“ и за щастие той беше добър и ни позволи да се борим. Ред Бул обаче имаха нови част почти всеки уикенд. Мисля, те имаха още четири ъпгрейда след нашия последен.

„Ако бяхме изхарчили с 300 000 повече за нов под или ново крило развоята на шампионата щеше да бъде друг. Искренно се надявам да няма нарушения на тавана на бюджетите“, заяви Хамилтън пред Sky Sports F1 в навечерието на уикенда за Гран При на Япония.

Какви наказания грозят Ред Бул и Астън Мартин?
Какви наказания грозят Ред Бул и Астън Мартин?

Както е известно британецът загуби битката за титлата през миналата година след доста спорния рестарт в последната обиколка на Гран При на Абу Даби. Тогава той напълно контролираше развоя на събитията на „Яс Марина“ и бе на път да спечели своето осмо отличие, преди този рестарт, който позволи на Макс Верстапен да го атакува и изпревари със свежите си меки гуми още в петия завой.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти