Според спортния директор на тима на Ферари във Формула 1 Лоран Макис новата директива за използване на гумите на Пирели създават усещането, че отборите имат 10-тина полицаи в своите гаражи.
След двете гръмнали гуми в Гран При на Азербайджан преди две седмици, от италианската компания и Международната автомобилна федерация (ФИА) издадоха нова техническа директива. Според нея, налягането в гумите ще се проверява и след тяхното изстиване след употреба, а не както бе до сега, само преди излизането на пилота на трасето.
От Пирели разкриха причините за гръмналите гуми в Азербайджан
Самият Макис, който бе част от ФИА преди да се присъедини към Ферари, заяви, че тази директива от 18 страници не е равносилна на нови правила.
„Искам да уточня, че въпреки нейната дължина, тази директива не означава, че имаме нови правила. Просто означава, че от ФИА имат повече начини да прилагат вече написаните такива. Все едно имаме 10 полицаи в гаража. Ако това се прави, за да сме сигурни, че имаме безопасен спорт за мен няма проблем. Според мен всичко се прави за да се прилагат вече написаните правила“, заяви Макис.
Въпросната директива е една от двете нови за този уикенд. Другата така се отнася за тестването на гъвкавостта на крилата на автомобилите, които от Гран При на Франция биват подлагани на по-строги изпитания.
„Не е пререгулиране на какви налягания и температури трябва да се използват гумите. Поне аз мисля така. Правилата трябва да се прилагат, тъй като те са ключови за безопасността и представянето и може би затова сега има такъв фокус върху гумите. За мен не е свръхрегулиране, а става дума за прилагане на правилата и смятам, че като общност ние трябва да приветстваме тези допълнителни проверки, защото ще сме сигурни, че всички ще използват гумите еднакво“, добави французинът.
Снимки: Gettyimages