От Пирели разкриха причините за гръмналите гуми в Азербайджан

От Пирели разкриха причините за гръмналите гуми в Азербайджан

От официалния доставчик на гуми във Формула 1 – Пирели разкриха резултатите от своето разследване на двете гръмнали гуми в Гран При на Азербайджан преди две седмици.

По време на надпреварата по улиците на Баку Ланс Строл и Макс Верстапен катастрофираха тежко на дългата старт-финална права в резултат на проблеми в задната лява гума на техните болиди. След инцидента на пилота на Астън Мартин се смяташе, че причина за спукването на неговата гума са отломки, през които канадецът е преминал неволно в хода на дистанцията.

По-малко от 15 тура по-късно обаче, доминаторът в хода на дена в Баку Верстапен също напусна надпреварата след сходен проблем, отново с задна-лява гума. Това породи много въпроси около агресивния избор на Пирели за старта в Азербайджан. От италианската компания избраха своите най-меки смеси, което бе с една стъпка по-агресивен ход от този в последното издание на Гран При на Азербайджан през 2019 година.

В дните след състезанието Пирели и Международната автомобилна федерация (ФИА) направиха задълбочен анализ на двете дефектирали гуми, както и на всички останали, в които бяха намерени прорези по време на периода с червен флаг. В заключението си след това разследване Пирели обявиха, че вероятната причина за проблемите в гумите е твърде ниското налягане в тях, което не е отговаряло на препоръките на италианската компания. В Баку задните гуми трябваше да имат стартово налягане от 1.45 bar, но от Пирели смятат, че отборите са намерили начин да заобикалят тези ограничения след задължителната проверка преди колата да излезе на пистата.

От Ред Бул категорично отхвърлиха обвиненията на Пирели и заявиха, че в нито един момент те не са използвали гумите извън оказаните параметри от страна на италианската компания. От Астън Мартин все още не се излезли с коментар относно заключенията на Пирели.

А за да се избегната подобни противоречия в бъдеще, от Гран При на Франция този уикенди всяка гума ще бъде подлагана на проверка и след нейното използване. Отборите няма да имат право да променят налягането в гумата между нейното сваляне и проверката, която ще се случва когато гумата изстине.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти