Безкомпромисен Вандоорн триумфира във второто състезание в Рим

Безкомпромисен Вандоорн триумфира във второто състезание в Рим

Щофел Вандоор (Mercedes) записа своята първа победа за сезона и втора в кариерата във Формула Е след едно безкомпромисно каране във второто състезание по улиците на италианската столица Рим. По този начин той получи изкупление за вчерашната надпревара, в която стартира първи, но бе елиминиран от борбата за победа още на седмия завой, а по-късно и отпадна.

Заради влажността по трасето в зоната на стартовата решетка, състезателният директор Скот Елкинс отново избра да започне състезанието зад автомобил за сигурност. След една обиколки при жълти флагове дебютантът Ник Касиди (Virgin) получи шанса да поведе колоната към старта, но в третата крива задните колела на новозеландеца блокираха и той се завъртя, като се смъкна до десетото място. Малко по-късно той бе ударен от Оливър Роулънд (Nissan) и се смъкна до дъното на колоната, където и завърши състезанието. За своята роля в инцидента, Роулънд получи десетсекундно наказание, което го прати извън първата десетка в края на деня.

Грешката на шампиона в японската Супер Формула за 2019 година в третия завой позволи на друг новобранец, Норман Нато (Venturi), да излезе начело. В третата обиколка френският състезател бе изпреварен от Паскал Верлайн (Porsche) в битката за лидерството след перфектна маневра на германеца на спирането за седмия завой. До края на обиколка Вандоорн, който се движеше трети също мина пред пилота на Venturi. Две обиколки по-късно белгиецът направи и решителния ход в днешното състезание и активира първия от своите три „атакуващи режима“, след което използва по-високата мощност и успя да изпревари Верлайн, когато германецът мина през зоната за активиране на „атакуващия режим“. 

Точно в този момент дойде и добрият късмет за Вандоорн, тъй като на пистата бяха изкарани жълти флагове на цялото трасе след инцидент между Лукас ди Граси (Audi) и Себастиен Буеми (Nissan) на изкачването към седмия завой, който елиминира бразилеца. Тези жълти флагове и ограничаването на скоростта до едва 50 км/ч не позволиха на Верлайн да се възползва от по-високата мощност на своя болид и така той изостана много от Верлайн. 

При подновяването на надпреварата Верлайн закъсня с изключването на своя ограничител на скоростта и загуби второто място от Александър Симс (Mahindra). До края на състезанието пилотът на Porsche се смъкна до четвъртото място зад Нато, но френският състезател бе дисквалифициран от надпреварата заради използването на твърде много енергия от старта до финала. Така на подиума в края на четвъртия кръг за сезона в изцяло електрическия шампионат се качиха Вандоорн, Симс и Верлайн.

Останалите места в зоната на точките след прилагането на всички наказания и дисквалификации бяха заети от Едоардо Мортара (Venturi), Максимилян Гюнтер (BMW), Мич Евънс (Jaguar), Антонио Феликс да Коща (DS Techeetah), Буеми, Том Бломквист (NIO) и Нико Мюлер (Dragon). Първи извън зоната на точките остана вчерашният победител Жан-Ерик Верн (DS Techeetah), който днес потегли едва 21-и, след като бе част от първата квалификационна група, която излезе на пистата, когато тя бе най-мокра в сутрешната сесия за място.

Първите трима в шампионата преди днешния ден Сам Бърд (Jaguar), Робин Фрайнс (Virgin) и Ник де Врийс (Mercedes) бяха класирани в дъното на топ 20, след като Бърд и Де Врийс бяха въвлечени в инцидент, предизвикан от пилота на Mercedes в последната обиколка, а Фрайнс получи две наказания в рамките на състезанието. Първото от тях бе в рамките на пет секунди заради неспазването на максималната дистанция по време на периода с кола за сигурност на старта, а второто бе от 30 секунди, тъй като нидерландецът не използва и трите си задължителни „атакуващи режима“ по време на надпреварата.

Така след края на четвъртия старт за сезона лидер в шампионата въпреки нулата си днес остава Бърд, който с актив от 43 точки води с четири преди своя съотборник Евънс, а трети с изоставане от девет пункта е Фрайнс. Днешният победител Вандоорн, който спечели и точката за най-бърза обиколка по време на състезанието, се изкачи до четвъртата позиция с общо 33 точки и само един пункт аванс пред своя партньор в редиците на Mercedes Де Врийс.

Седмият сезон в историята на Формула Е и първи такъв със статут на Световен шампионат на Международната автомобилна федерация (ФИА) продължава след две седмици с две надпревари на пистата „Рикардо Тормо“ край Валенсия. Пилотите обаче няма да използва класическата конфигурация на испанското трасе, а вместо това ще бъде създадена специална така, която да наподобява усещането за улично състезание.

Снимки: © FIA Formula E

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти