Пилотът на Audi в клас LMP1 на Световния шампионат по издръжливост (WEC) – Оливър Джарвис вярва, че неговият отбор може да се пребори с Porsche за короната в шампионата през тази година.
Британският пилот, който ще споделя Audi с номер 8 заедно с Лукас ди Граси и Лоик Дювал, вярва, че по-агресивната нова - R18 LMP1 – кола, която включва нова система на задвижване с батерии и подобрена версия на енергийната възобновяваща – 6MJ система, ще бъде достатъчно добра да се бори с Porsche.
"В състеазнията с коли основната цел никога не е била бързината в една обиколка. Audi са доказали, че винаги са много добри в състезателни ситуации, стратегии, пит-стопове, постоянство и т.н. Не трябва да забравяме, че моделът R18 за сезон 2016 е напълно нова кола. Нито една част от миналата година не бе използвана в тази нова кола", заяви Джарвис.
Той продължи своето изказване, като поясни пред медиите как стои въпроса с новото невероятно шаси на колата, което предизвика големи отзиви при показването на машината: "Когато преминахме от системата с маховик към сегашната изцяло задвижвавна от батерии технология, пространството в колата се промени драстично, особено в лявата част. Системата с батерии е много по-голяма и заема повече място. Това означава, че тя ни принуждава да променим и други неща, които вече се налага да бъдат преместени или просто да им бъде намерено ново място. И когато инженерите те помолят да направиш нещо по въпроса, ти инстинктивно използваш старите методи. След това ти се налага да се настроиш и този процес отнема известно време, но все пак трябва да се работи бързо особено в конкурентна среда. Малките неща в кокпита правят голямата разлика. Голяма промяна в това отношение имаме в позицията на седалката, защото цялостната позиция на кокпита се промени малко – и когато добавиш още двама състезатели към това, компромисните варианти стават много важни".
Друга много важна част от промяната на новата кола на Audi е теглото, защото турбодизеловият V6 двигател е по-тежък от бензиновите агрегати на съперниците. Едно от местата където е спестено тегло е скоростната кутия, като от Audi са преминали от седем към шест-степенна кутия с по-дълги скорости:
"Когато се качиш в колата естествено забелязваш промяната в скоростите, но това се преодолява бързо и се адаптираш. Скоростите са малко по-дълги, но усещането идва с каране. Спестяването на тегло е много важно в нашия случай, за да успеем по най-добрия начин да вкараме в съвместна работа дизеловия двигател и 6MJ системата. Смятам, че преминаването ни от система с маховик, към новата с батерии ще направи всичко по-видимо и удобно за пилотите. Начинът, по който батериите предават мощността е много по-добър и по-ефикасен. Можем да складираме много повече мощност по всяко едно време и веднага се усеща разликата с колата от миналата година".
Снимка: www.twitter.com