Нийл Яни: Рекордната ми обиколка на Льо Ман определено е под заплаха

Нийл Яни: Рекордната ми обиколка на Льо Ман определено е под заплаха

Пилотът на Porsche в Световния шампионат по издръжливост (WEC) Нийл Яни вярва, че рекордът на трасето, който той постави през 2015 година, ще бъде под сериозна атака тази година въпреки новите правила, които целяха да забавят колите от клас LMP1.

След като най-високият клас премина към хибридно задвижване преди няколко години, времената за обиколка и изобщо скоростта се повиши значително. Това доведе и до невероятната обиколка от 3:16.887 минути на Яни, с която той спечели полпозишъна през миналата година. Това накара френската комисия, която организира Льо Ман – Automobile Club de I’Ouest, да вземе решение да забави колите през сезон 2016.

Предишният рекорд на трасето се държеше от Стефан Саразен – 3:18.513 минути – и бе поставен през 2008-а година зад волана на Peugeot 908, а обиколката на Нийл от миналата година бе по-бърза от тази през 2014 със стряскащите 5 секунди.

От новия сезон беше поставен лимит от максимум 300kW мощност на задвижващите единици на колите от LMP1, а освен това бяха намалени и стойностите на показателите за гориво нужно за обиколка. Въпреки всичко това Яни смята, че рекордът му все пак може да бъде атакуван, защото по време на поставянето му пистата не е била в перфектното си състояние: 

"Относно рекорда ми на Льо Ман.... пистата определено не беше в най-доброто си състояние. И като добавим това, което чувам от Toyota и всички други... Не знам, не знам къде ще се озовем през този сезон, но рекордът със сигурност е под заплаха, защото пистата беше поне с две секунди по-бавна, когато го записах, сравнено с това, което имахме като условия по-късно през уикенда. Всички отбори загубиха малко от мощността си с новите правила, но пък успяхме да си го възвърнем, но до каква степен не знам – не съм сигурен дали на 90 процента или 100. Но със сигурност не сме загубили всичко. Мощността, която ни отнемат, ще се изрази в около 4 секунди загуба на Льо Ман. Също така на пистата "Пол Рикар" загубата ще е 2-3 секунди. Смятам, че успяхме да си възвърнем тези загуби с новите аеро компоненти, окачване и двигател също. Звукът е по-добър, малко по-агресивен е за V4", заяви Нийл.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички