Триото пилоти на Audi в Световния шампионат по издръжливост (WEC) – Оливър Джарвис, Лукас ди Граси и Лоик Дювал успяха да запишат успех в едно невероятно хаотично състезание на пистата "Спа", след като основните фаворити от Porshce и Toyota се сблъскаха с редица сериозни проблеми и бяха лишени от възможността да се борят за победата.
Това бе дебютна победа за Лукас ди Граси и Джарвис в шампионата, както и първа такава за Дювал от 2013-а година насам, а новата кола на Audi записа първи успех, след като последният такъв бе отново на "Спа" през миналия сезон. Това бе първото състезание за сезона, в което отборите изпробваха настройките и окачването на своите коли за "Льо Ман", като това се оказа проблем за Audi, които започнаха да изостават чисто темпово още от самото начало на състезанието. Това остави германците да чакат грешки или проблеми от страна на съперниците им в лицето на Porsche и Toyota, които бяха значително по-бързи.
Нещата започнаха да се развиват подобно на състезанието от "Силвърстоун" преди две седмици и колата на Porsche с номер 1, управлявана от – Брендън Хартли пое водачеството пред другият автомобил на Porsche с номер 2, управляван от Марк Лийб. Скоро обаче проблемите за Марк Лийб станаха сериозни, като неговата хибридна система получи повреда, от което се възползва Себастиен Буеми с Toyota номер 5, който се озова втори и единствен сериозен противник на Хартли за челото. В края на първия час на състезанието, Хартли влезе в бокса за своя първи питстоп, но от отбора на Toyota решиха да направят двоен стинт с първите си гуми и това позволи на Буеми да поеме водачеството с около 20 секунди преднина пред Хартли, когато той се завърна на трасето.
Малко по-късно Тимо Бернхард пое управлението на Porsche номер 1 от Брендън Хартли, но скоро след това претърпя спукана предна лява гума. Марк Уебър седна зад волана на колата малко след това, но и той получи същия проблем, което отново върна Хартли зад волана на колата. Брендън се завърна в дъното на колоната само за да получи повреда в скоростната кутия на автомобила си, което вече тотално унищожи шансовете за победа на Porsche номер 1. Всичко това остави Toyota с номер 5 на първото място с комфортен аванс пред Audi номер 8, като към края на четвъртия час разликата бе една цяла обиколка между двата екипажа.
Към този момент Audi не изглеждаха като фаворити и дори не се виждаше как могат да успеят да се справят с Toyota. Само че проблемите започнаха да се редят един след друг и за двете коли на японците, което постави Audi с номер 8 на първата позиция с аванс от над 3 обиколки пред Porsche номер 2 при оставащ един час до края на състезанието. И въпреки излизането на колата за сигурност поради зловещата катастрофа на Щефан Мюке с Ford GT с номер 66, Оливър Джарвис успя да закара своята кола до финала и то на първата позиция с аванс от 2 обиколки пред Porsche номер 2 управлявано от Ромен Дюма.
Така в крайна сметка след едно невероятно състезание изпълнено с много драма и проблеми, и катастрофи, отборът на Audi все пак успя да постигне своята първа победа през сезона, след като преди две седмици бяха дисквалифицирани от "Силвърстоун". В крайното класиране Audiс номер 8 с пилоти – Лукас ди Граси, Лоик Дювал и Оливър Джарвис спечелиха първата позиция, следвани на 2 обиколки изоставане от Porsche номер 2 с пилоти – Ромен Дюма, Нийл Яни и Марк Лийб, а на изненадващата, но и невероятна трета позиция се класира частният отбор на Rebellion номер 13 с пилоти – Матео Тушер, Доминик Крайхамер и Алехандре Императори. Това е второ поредно качване на подиума за Rebellion, които дори излязоха на втората позиция в генералното класиране за сезона.
Там на първото място стоят пилотите на Porsche с номер 2 – Ромен Дюма, Нийл Яни и Марк Лийб с 43 точки, следвани от Rebellion с номер 13 управляван от – Матео Тушер, Доминик Крайхамер и Алехандре Императори, а на третата позиция стоят победителите от „6-те часа на Спа“ с Audi номер 8 – Лукас ди Граси, Лоик Дювал и Оливър Джарвис с 25 точки.