Ожие на крачка от победата в Монте Карло, Мийк и Латвала аут
Ожие на крачка от победата в Монте Карло, Мийк и Латвала аут
23 яну 2016 | 18:34
1076
0
Следобедните отсечки се оказаха фатални за 2-ма от пилотите в челната тройка. Яри-Мати Латвала пропадна в канавка и счупи окачването отпред вляво на своето Polo R WRC, което го принуди да спре в прехода между 11 и 12 етап и така ралито за него приключи. Същата съдба споходи и Мийк, който имаше едно излитане от пътя в първия за следобеда етап, а след това в 12-ия етап удари пода на своя Citroen DS3 WRC в камък, който беше във вътрешната част на един лек десен завой. Това повреди сериозно долната част на колата му, а дори и скарата, която предпазва от точно такива удари, се откачи и остана на земята.
Малко след като завърши този етап, за нещастие на Мийк се наложи той да преустанови своето участие, защото се оказа, че скоростната кутия е счупена. Това позволи на Ожие да остане начело с доста голям аванс пред 2-рия в класирането Андреас Микелсен.
Световният шампион кара стабилно през целия ден и държеше аванса си пред Мийк в рамките на 25-30 секунди преди британецът да отпадне. След този инцидент Ожие изкара напълно спокоен последен етап и заяви, че оттук нататък неговата цел е просто да закара колата до финала, имайки предвид огромната разлика от почти 2 минути пред втория Андреас Микелсен.
Норвежецът, който излезе на втората позиция след проблемите на своите конкуренти, беше един от пилотите, които поеха най-много рискове днес с гумите, което се оказваше печелившо в 10 и 12 етап, където имаше доста сняг във втората половина на отсечките, но губеше време на почти сухите 9 и 11. В крайна сметка след края на деня той е на отстояние от 1:59.7 след водача Ожие. На трето място се оказа Тиери Нювил, който също рискува в следобедните минавания на сутрешните етапи, като показа много силно темпо и дори записа две победи за новия Hyundai i20 WRC в 12-ия и 13-ия етап. Първата победа се оказа тройна за отбора, защото Хейдън Падън завърши втори, а Дани Сордо трети.
Разликата на Нювил с лидера Ожие е доста голяма – 2:12.2, но пък неговата цел е второто място на Андреас, като разликата между тях е само 12.5 секунди след страхотното каране на белгиеца в последните два етапа за деня.
Мадс Остберг се предпази от всякакви инциденти и със спокойно и стабилно каране успя да се възползва от проблемите на пилотите пред него и да заеме 4-тата позиция в края на деня. Абсолютният новак в клас WRC на рали Монте Карло Стефан Лефебвр заема 5-ата позиция в генералното класиране, което е страхотен успех за него, като самият той заяви, че не е щастлив от проблемите на другите пилоти и особено на своя съотборник Мийк, но пък се радва на своята позиция и ще даде всичко от себе си да запази това място.
Зад него на 6-а позиция се намира опитният французин Бриан Буфие, който имаше няколко опасни момента, но в крайна сметка успяваше да задържи колата на пътя. В края на последния за деня етап той финишира с доста сериозно ударена кола отзад вляво, което поставя сериозно въпросителни върху неговото оставяне в състезанието, имайки предвид, че отсега нататък не се позволява завръщане на пилотите по системата Супер-рали. От Танак и Дани Сордо заемат съответно 7-а и 8-а позиция, като Танак успя да се опази от всякакви инциденти и опасности и със стабилно каране продължава напред към целта си да завърши в зоната на точките.
Дани Сордо след проблемите с удара, който претърпя в първия за деня етап 9, успя да покаже стабилно и много добро темпо в следобедните 3 отсечки, като зае съответно трето място в 12-ия и второ място в 13-ия етап и се намира на позиция в точките, която по негови думи е целта му след множеството проблеми от началото на състезанието.
Топ 10 допълват двамата водачи в клас WRC2 – Елфин Еванс и Армин Крамер, които водят битка помежду си за първото място в класа си, но се възползваха по най-добрия начин от отпадналите пилоти пред тях и се намират на позиции, които ще им донесат точки за генералното класиране. Елфин успя да навакса на няколко пъти сериозни изоставания от Крамер поради няколкото инцидента, които претърпя през последните 2 дни, но в крайна сметка е водач във WRC2 с аванс от над 2 минути пред Армин.
Днес беше първият ден от тазгодишното издание на Монте Карло, в който пилотите се сблъскаха с доста смесени и трудни условия и обичайната битка при избора на гумите се състоя на няколко пъти, като Микелсен и Нювил поеха най-големите рискове, които първо се оказаха лош избор, но веднага на следващия етап те летяха по трасето и успяха да запишат много силни времена спрямо своите конкуренти. Това се получи за Микелсен сутринта и за Нювил през деня.
Множество от пилотите изпитваха трудности, особено тези след 10-то място, които се оплакваха от много трудното трасе смесващо сняг, лед, кал, условия които се дължаха на колите минаващи по етапите преди тях.
Утре е последният ден на ралито, в който първите 60 състезателя ще имат възможност да карат и да определят генералното класиране в 84-тото издание на Монте Карло. Денят ще предложи 3 етапа на пилоти и зрители, като първият от тях започва от 10:08 българско време, и ще бъде каран като Power-Stage от 13:08 наше време. Между двете му минавания, пилотите ще карат легендарния етап LA BOLLENE VESUBIE - PEIRA CAVA, който минава през площада "Кол де Турини", едно от най-известните места в целия календар.