Световният рали шампионат започва!

Световният рали шампионат започва!

Утре ще бъде дадено началото на първия кръг от шампионата във WRC – "Рали Монте Карло". Точно в 21:18 българско време ще бъде даден старт на първата кола за този сезон. Заявилите участие пилоти по официални данни са 118, което не е изненада за това легендарно състезание.

За първи път планинските пътища на това състезание чуват звук на състезателен автомобил през 1911 г. От тогава насам "Рали Монте Карло" се е превърнало в едно от най-значимите и гледани спортни събития в целия свят. 84-тото издание ще предложи както винаги трудни етапи, много драма и, разбира се, непредсказуемо време до самия финал. Времето и условията, както винаги ще бъдат основният проблем за пилоти и отбори. Това е единственото рали в календара, в което буквално в един етап пилотите могат да се сблъскат с всички сезони на природата.

Организаторите са се постарали да вкарат поне по един различен етап от миналата година във всеки от дните на състезанието. Най-известният от всички етапи в това рали "Кол де Турини" е налице и ще предложи своята емоция на зрители и фенове по трасето и пред екраните. Пилотите ще изминат общо 1488.99 км, а от тях състезателните ще бъдат 377.59 км. Ралито е в рамките на 4 дни, като през първия ден ще има два етапа. Следващите два дни ще са най-дълги, съответно с по 6 и 5 етапа, и накрая за финал в неделя първите 60 пилоти в класирането ще карат 3 състезателни етапа, които ще определят победителите в отделните класове, както и в генералното класиране.

Всички погледи са насочени към представянето на новия Hyundai I20 WRC и дали ще успеят да победят тоталните хегемони от Volkswagen. След като влязоха в спорта през 2014 година, от Hyundai следваха своята програма, но тяхната кола не бе готова и нямаше темпото да бъде шампион. Тази седмица ще видим дългоочаквания дебют на новия модел, който поне според отбора има възможностите да се бори с шампионите от VW. Очакванията са големи след изминатите над 8000 км тестове на всички настилки, а и от отбора заявиха, че вече дават по-добри тестови времена от предшественика.

Пилотите са същите от миналата година, като Дани Сордо, Тиери Нювил и Падън Хейдън ще имат задачата да качат отбора на върха. Хейдън ще получи своята нова кола за 2-рия кръг в Швеция, но основните 2-ма пилоти на отбора, Сордо и Нювил, направиха допълнителни тестове специално за Монте Карло, което значи, че задачата на VW няма да е толкова лесна, както през миналата година.

Световните шампиони на свой ред запазиха също пилотите си, както по-рано през миналата седмица споделиха очакванията си за сезон 2016: "Нашите конкуренти не са спали, а са работили здраво, но това се отнася и за нас".

VW показаха своята нова кола и заявиха, че основата, която имат, е страхотна и просто са доразвили колата, като са премахнали нейните слабости в окачването и двигателя. Ожие и Латвала са абсолютните фаворити за състезанието, ако изобщо може да има такива точно в Монте Карло, но и Андреас Микелсен, който показа невероятно каране в края на миналия сезон, заяви, че очаква да е в челото и дори да се бори за победа.

Ford излизат с нова двойка първи пилоти, като Мадс Остберг и Ерик Камили ще се борят да изненадат фаворитите и да спечелят състезанието. Остберг ще стартира годината с нов навигатор в лицето на Ола Фльоне. Всички бяха изненадани, когато бившият навигатор на Андреас Микелсен заяви, че ще смени отбора, но това ще даде само позитиви на Мадс поради опита и знанията на Фльоне. Двамата проведоха интензивна програма през зимата, за да успеят да нагодят записки и каране заедно и са готови за битка. Елфин Еванс, който се представи страхотно през миналия сезон, ще оглави програмата на отбора във WRC2, като той ще застане на новата Ford Fiesta Р5.

Въпреки отдръпването на изцяло заводското представяне в шампионата от отбора на Citroen, французите също се надяват на добър резултат в лицето на своя основен пилот Крис Мийк. В другата кола ще седне младият французин Стефан Лефебвр, който ще дебютира като основен пилот в шампионата. От отбора официално заявиха, че се отдават на развитието на новата кола за следващия сезон, като по този начин отборът през тази година ще е с различно име – Abu Dhabi Total World Rally Team. Крис Мийк оглави и програмата за развитие на автомобила за другия сезон, като това мотивира и дава на Мийк куража и силите да се раздаде на максимум за отбора, както заяви самият той.

Освен заводските пилоти и отбори, рали от такъв ранг няма как да мине без бързия поляк Роберт Кубица. За съжаление това може да се окаже единственото състезание за бившия пилот във Формула 1, като засега той не успява да събере бюджет за по-нататъшно участие в шампионата. Кубица е заявен за участие в Рали Швеция, но самият той обяви, че засега нищо не е сигурно.

"Рали Монте Карло" за поредна година ще събере световния елит в шампионата, а битката, която се очаква между Volkswagen и Hyundai, гарантира на зрителите висок адреналин от старта до финала.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички